رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 454876

سفیر ایران در پاریس: آمریکا مکان مناسبی برای سازمان ملل نیست

ساعت 24- سفیر ایران در پاریس اقدام دولت آمریکا در تحریم ظریف را نتیجه سیاست‌های زورمدارانه و یکجانبه‌گرایی کشوری خواند که به غلط خود را مهد آزادی و دموکراسی می‌داند و گفت: آمریکای جدید دیگر مکان مناسبی برای ادامه استقرار سازمان ملل نیست.

style="text-align:justify"> «بهرام قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در پی قرار گرفتن نام محمدجواد ظریف در فهرست تحریم‌های آمریکا عنوان کرد: داستان از آنجا بیش از پیش فاجعه بار و وخیم تر می‌نماید که دیگر تنها سخن از تحریم‌های ناعادلانه و غیرقانونی اقتصادی، دارویی و پزشکی نیست، بلکه سخن از تحریم زبان و تلاش برای مقابله با بیان آزاد و گفتاری دیپلماتیک توسط دیپلماتی شناخته شده چون دکتر ظریف در عرصه جهانی است.

وی افزود: این اقدام نتیجه سیاست‌های زورمدارانه، یکجانبه‌گرایی و مستبدانه کشوری است که از شوربختی ملل جهان، به غلط خود را مهد آزادی و دموکراسی دانسته و تلخ‌تر اینکه مقر سازمان ملل متحداست.

سفیر ایران در پاریس اضافه کرد: تلاش برای ترویج اپیدمی ناشنیدن مواضع و سخن ملت بزرگ، تاریخ ساز و فرهنگ پرور ایران از سوی حاکمان غیر دموکرات، مغرور، استبداد پرور و متجاوز به حقوق همه ملت‌ها و همچنین تحمیل قوانین فراسرزمینی حتی به ملت‌ها و کشورهای متحد خود، موجب خواهد شد تا رفته رفته پرده‌های ریا و کینه توزانه آمریکا کنار برود.

قاسمی خاطرنشان کرد: مردم آزاده و کشورهای مستقل در جای جای این جهان به هم پیوسته اینگونه رفتارهای کودکانه، زیاده خواهانه و توأم با عصبیت را بر نمی‌تابند. آمریکای جدید دیگر مکان مناسبی برای ادامه استقرار سازمان ملل متحد نیست.

وزارت خزانه داری آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) به وقت تهران محمدجواد ظریف را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

فارس
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها