رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 455327

دیدار وزرای خارجه مصر و اردن با رئیس‎جمهور و نخست‎وزیر عراق

ساعت 24- وزرای خارجه مصر و اردن روز یکشنبه پس از پایان نشست سه جانبه در بغداد با رئیس‎جمهور و نخست‎وزیر عراق دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‎وگو کردند.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و «عادل عبدالمهدی» نخست‎وزیر این کشور عصر روز یکشنبه میزبان وزرای خارجه مصر و اردن بودند.

منابع خبری عراق می‎گویند که در این دیدارها مسایل مختلف منطقه و آخرین تحولات مربوط به آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برهم صالح در دیدار با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در کاخ ریاست جمهوری السلام گفت که «اولویت عراق روابط با برداران خود در چارچوب سیاست گسترش روابط بغداد با کشورهای عربی و اسلامی است».

رئیس‌جمهور عراق از نشست سه جانبه وزرای خارجه عراق و مصر و اردن در بغداد استقبال و ابراز امیدواری کرد که «کشورش نقطه تلاقی برداران و دوستان عراق بر اساس منافع مشترک و در راستای تحقق صلح و امنیت منطقه باشد».

وزرای خارجه اردن و مصر هم بر تمایل خود برای توسعه مکانیزم‎های همکاری و تکامل در زمینه‎های مختلف تاکید کردند.

در این دیدار که محمد علی الحکیم وزیر خارجه هم حضور داشت، راه‎های تقویت روابط کشورهای عربی و تلاش برای رسیدن به راه‎حل‌های سیاسی به منصور حل بحران‎های منطقه و حمایت از عملیات بازسازی عراق در مرحله پساداعش مورد بررسی قرار گرفت.

«عادل عبدالمهدی» نخست‎وزیر عراق هم در دفتر خود با وزرای خارجه اردن و مصر دیدار و بر اهمیت اجرای نتایج دیدار سه جانبه در بغداد و تحقق اهداف مشترک تاکید کرد.

وزرای خارجه سه کشور عراق، مصر و اردن امروز (یکشنبه) در بغداد نشست سه جانبه برگزار کرده و آخرین تحولات مربوط به منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها