رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 455481

موضع‌گیری انگلیس نسبت به اعمال تحریم‌ها علیه ایران

ساعت24- وزیر امور خارجه انگلیس گفت خط مشی ما در برابر ایران تغییر نکرده است. ما در اعمال تحریمها علیه ایران شرکت نخواهیم کرد.

style="text-align:justify">وزیر امور خارجه انگلیس گفت خط مشی ما در برابر ایران تغییر نکرده است. ما در اعمال تحریمها علیه ایران شرکت نخواهیم کرد.

به گزارش المیادین، در خبری دیگر دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد این کشور به نیروی دریایی بین المللی به فرماندهی آمریکا در خلیج فارس خواهد پیوست.

وی افزود: به تعامل با ایران و شرکای خود برای حفظ توافقنامه هسته ای ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع انگلیس هم اعلام کرد این کشور در کنار آمریکا برای تضمین امنیت کشتی های تجاری در تنگه هرمز عمل خواهد کرد.

جک استراو نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد

ایسنا: وزیر امورخارجه اسبق انگلیس با هشدار نسبت به افزایش تنش‌ها در منطقه گفت: اگر وزیر خارجه بودم برای آزادی نفتکش انگلیس در ازای آزادی نفتکش حامل نفت ایران توافق می‌کردم.

جک استراو وزیر امورخارجه اسبق انگلیس در گفت‌وگو با یک برنامه خبری- تحلیلی در شبکه بی‌بی‌سی در پاسخ به سوالی درباره احتمال وقوع درگیری در آب‌های خلیج فارس اظهار داشت که باتوجه به بالا بودن تنش‌ها ممکن است هر رویداد تصادفی به یک اتفاق جدی با ایران منجر شود.

وی ادامه داد: در این صورت ممکن است به سادگی شاهد غرق شدن قایق‌های تندروی ایرانی باشید و ایران نیز در تلافی مین‌هایی را (در منطقه) کار بگذارد. سپس کافی است یک مین منفجر شود تا یک درگیری جدی شکل بگیرد.

جک استراو همچنین در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس باید برای کاهش تنش‌ها، نفتکشی که در جبل‌الطارق توقیف کرده را آزاد کند تا ایرانی‌ها نیز نفتکش انگلیسی را آزاد کنند؟ گفت: اگر من هنوز وزیر خارجه بودم به دنبال توافقی می‌رفتم که شامل آزادی نفتکش حامل نفت ایران در جبل‌الطارق در ازای آزادی نفتکش انگلیس در تنگه هرمز باشد. همچنین این توافق شامل آزادی نازنین زاغری در ازای پرداخت پولی بود که ما بدون تردید برای فروش تانک به ایران بدهکاریم، تانک‌هایی که پولشان پرداخت شد اما هیچ‌وقت تحویل داده نشد.

خبرگزاری صدا و سیما

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها