رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 455728

کیم‌جونگ‌اون با موشک‌های جدیدش به آمریکا و کره‌جنوبی پیام فرستاد

ساعت 24-کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، کیم جونگ اون بر یک نمایش زنده از موشک‌های بالستیک کوتاه بردی که به تازگی ساخته شدند نظارت کرد که هدفش ارسال هشداری به ایالات متحده و کره‌جنوبی درباره مانورهای نظامی مشترکشان بوده است.

خبر
خبرگزاری رسمی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) گزارش داد، دو موشک از مرکز هوایی در غرب کره‌شمالی شلیک شد و پس از عبور از حوالی پیونگ‌یانگ به دقت به جزیره‌ای در ساحل شرقی این کشور اصابت کرد.

چهارمین دور از نمایش تسلیحاتی کره‌شمالی ظرف دو هفته در بحبوحه بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای و پس از آن رخ می‌دهد که دونالد ترامپ مکررا اهمیت این آزمایش‌ها را ناچیز برشمرد و این در شرایطی است که تسلیحات فوق نشان‌دهنده توانایی کره‌شمالی به حمله به متحدان آمریکا شامل کره‌جنوبی و ژاپن و پایگاه‌های نظامی آن در آنجاست.

کارشناسان می‌گویند، نادیده‌انگاری ترامپ از نمایش تسلیحاتی کره‌شمالی به پیونگ‌یانگ فضای بیشتری برای پیشبرد قابلیت‌هایش در آستانه مذاکرات می‌دهد؛ گفت‌وگوهایی که احتمالا پس از پایان مانورهای این متحدان در اواخر این ماه از سر گرفته می‌شود.

لی سانگ-مین، سخنگوی وزارت اتحاد کره‌جنوبی گفت، فعالیت آزمایشی اخیر کره‌شمالی به تلاش‌ها برای تثبت صلح کمکی نمی‌کند و از پیونگ‌یانگ خواست تا به توافق بین دو کره که سال گذشته حاصل شد تا یک کمیته نظامی مشترک برای بررسی کاهش تنش‌های نظامی تشکیل شود، پایبند باشد. این سخنگو به این سوال که آیا نمایش‌ تسلیحاتی کره‌شمالی تشدید خواهد شد یا خیر پاسخی نداد.

کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد، این پرتاب‌های موشکی در بامداد روز سه‌شنبه تایید قابلیت اطمینان و توانایی رزمی "موشک‌های هدایت شونده تاکتیکی نوع جدید" است. براساس این گزارش، کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی از این روند ابراز رضایت کرد و گفت پرتاب‌های مذکور سطح مناسبی از هشدار به مانورهای نظامی میان ایالات متحده آمریکا و کره‌جنوبی ارسال می‌کند که از روز دوشنبه آغاز شد.

رودونگ سینمون، روزنامه رسمی پیونگ‌یانگ هم تصاویری از یک موشک در حال شلیک و کیم جونگ اون خندان و خوشحال در کنار مقام‌های نظامی کره‌شمالی منتشر کرد.

گزارش کی‌سی‌ان‌ای یک روز پس از آن منتشر شد که ارتش کره‌جنوبی از ردگیری دو شی که احتمالا موشک‌های بالستیک بوده باشند، خبر داد. ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی این موشک‌ها را شبیه به موشک‌های اسکندر ساخت روسیه توصیف کرد. وزارت خارجه کره‌شمالی هم سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این مانورها "کره‌شمالی را به ساخت، آزمایش و استقرار ابرازهای فیزیکی قدرتمند که برای دفاع ملی لازم است، محبور ساخت."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها