رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 456488

نگران نباشید بنزین در دسترس است

ساعت24 - بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی از امروز طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی استارت می‌خورد اما این به معنای نبود بنزین و یا ایجاد مشکل در روند توزیع سوخت‌رسانی در کشور نیست زیرا کارت آزاد جایگاه‌ها همچنان فعال و در دسترس است.

ننفتتت
style="text-align:right">بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی از امروز طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی استارت می‌خورد اما این به معنای نبود بنزین و یا ایجاد مشکل در روند توزیع سوخت‌رسانی در کشور نیست زیرا کارت آزاد جایگاه‌ها همچنان فعال و در دسترس است.

طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی با هدف انضباط دادن و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مصرف بنزین به تصویب رسید و از نهم خردادماه اطلاع‌رسانی آن آغاز و مقرر شد که ابتدا این طرح در چهار کلان شهر تهران، کرج، اصفهان و تبریز و پس از آن در سراسر کشور اجرایی شود. از امروز نیز به طور رسمی این طرح آغاز شد. البته این در شرایطی است که هنوز افرادی هستند که موفق به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند اما آن‌طور که شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده است، متقاضیانی که برای صدور کارت المثنی با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و یا از طریق سامانه دولت همراه ثبت نام کرده‌اند مطمئن باشند کارت آن‌ها صادر و به درب منازلشان ارسال خواهد شد.

هزینه صدور کار سوخت ۱۰ هزارتومان است/ مراقب سایت‌های غیرقانونی باشید

موضوع دیگری که در این میان باید به آن توجه داشت، سو استفاده‌های احتمالی در این بخش است چرا که بعضا دیده می‌شود افرادی از این موضوع کسب درآمد داشته‌اند. به همین دلیل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به صراحت اعلام کرد که مطابق مصوبه دولت، هزینه صدور کارت هوشمند سوخت مبلغ ۱۰ هزار تومان است که در دفاتر خدمات مشترکین پلیس +۱۰ و یا هنگام تحویل کارت هوشمند سوخت توسط مأمورین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اخذ می‌شود. مراقب سایت‌های غیرقانونی که اطلاعات کارت‌های بانکی را درخواست می‌کنند باشید.

گفتنی است در صورتی که مالکان خودروها در استفاده از کارت سوخت خود با هر مشکلی روبه‌رو شدند، از طریق سایت niopdc.ir و یا تماس با شماره ۰۹۶۲۷ اقدام کنند و تا امروز علاوه بر رمز جاری کارت، ۴ رقم آخر کد ملی شخصی که نام او پشت کارت سوخت درج گردیده، به عنوان رمز کارت در جایگاه سوخت‌گیری، قابل قبول است.

به رغم همه تلاش‌های انجام شده برای ثبت نام و صدور کارت سوخت المثنی برای آن دسته از مالکان خودروها که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، محتمل است هنوز تعدادی از مالکان خودروها، کارت سوخت در اختیار نداشته باشند لذا برای حل مشکل تحویل سوخت به این‌گونه خودروها، مقرر شده که به مدت محدودی از کارت جایگاه‌دار برای تحویل مقدار محدود سوخت به این گونه خودروها استفاده شود و حسب مورد، تا زمانی که در هر منطقه متناسب با شرایط، اعلان خواهد شد، این رویه ادامه دارد.

مالکان خودروهایی که تاکنون اقدامی برای تقاضای صدور کارت سوخت المثنی به عمل نیاورده‌اند باید با مراجعه به دفاتر خدمات پلیس ۱۰+ نسبت به ثبت نام برای دریافت کارت المثنی اقدام کنند. به‌زودی درگاه ملی سامانه دولت همراه نیز برای ثبت نام این‌گونه درخواست‌ها راه‌اندازی خواهد شد و در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود.

حدود ۵۰۰ هزار کارت سوخت صادره به دلایل مختلف توسط مالکان خودروها دریافت نشده و به باجه‌های پست برگشت داده شده و در باجه‌های معطله پست است. مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت epolice.ir نسبت به دریافت مشخصات باجه پستی مربوطه اقدام و برای دریافت کارت سوخت خود به باجه پستی مربوطه مراجعه کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها