رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 456565

سقوط ۱۲ درصدی سود خالص آرامکو در نیمه اول سال

ساعت 24-نتایج مالی غول انرژی عربستان سعودی که روز گذشته منتشر شد نشان می‌دهد سود خالص این شرکت در نیمه اول امسال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۲ درصد سقوط کرده است.

به نقل از اسپوتنیک، نتایج مالی غول انرژی عربستان سعودی که روز گذشته منتشر شد نشان می‌دهد سود خالص این شرکت در نیمه اول امسال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۲ درصد سقوط کرده و درآمد این شرکت هم کاهش یافته است.

آرامکوی سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نیمه اول سال ۲۰۱۹، سود خالص شرکت به ۴۶.۹ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در دوره زمانی مشابه سال گذشته، سود خالص آرامکو ۵۳.۰ میلیارد دلار اعلام شده بود. سود ناخالص شرکت قبل از اعمال مالیات و بهره، ۹۲.۵ میلیارد دلار اعلام شد که نسبت به ۱۰۱.۳ میلیارد دلار سال گذشته، کاهش یافته است.

این در حالی است که طبق این بیانیه، جریان آزاد سرمایه این غول نفتی ۲.۵ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۳۸ میلیارد دلار رسیده است. میزان هزینه‌کردهای شرکت همم از ۱۶.۵ میلیارد دلار در سال گذشته، به ۱۴.۵ میلیارد دلار رسیده است.

امین ناصر، رییس آرامکو، در بیانیه‌ای گفت: علی‌رغم کاهش قیمت نفت در نیمه اول ۲۰۱۹، ما توانستیم به درآمدی خوب دست پیدا کرده و جریان نقدینگی آزاد خود را تقویت کنیم، که علت آن توانایی عملکرد تطبیق‌پذیر مدیریت هزینه و انضباط مالی است. انتشار نتایج عملکرد مالی ما که برای اولین بار انجام می‌شود، گام مهم بلندی در راستای فروش ۱۲ میلیارد دلار اوراق قرضه این شرکت در آینده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها