رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 456626

هیچ مورد فوتی در ایام تشریق نداشتیم

ساعت 24- رئیس سازمان حج و زیارت گفت: خدمت رسانی به زائران ایرانی در ایام تشریق با کمترین مشکل انجام شد و هیچ مورد فوتی از حجاج نداشتیم.

style="text-align:justify"> علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: یکی از بزرگترین نگرانی های ما با توجه به میانگین سنی زائران که بیش از ۵۶ سال بود و نیز گرمای بالای هوای مردادماه در عربستان بویژه صحرای عرفات و منا و نیز مشکلات و بیماریهای قلبی، تنفسی فشار خون و غیره، وضعیت و شرایط آنها در انجام اعمال در عرفات و منا بود.

وی عنوان کرد: اما خوشبختانه با بارش بارانی که در این ایام در عرفات رخ داد شاهد افت ۱۵ درجه ای دمای هوا در صحرای عرفات بودیم و در منا هم در زمان حضور زائران، بارندگی موجب تعدیل دمای هوا شد که خود نمادی از لطف و رحمت رب العالمین به زائران بود.

وی اظهار کرد: همین شرایط در کنار تلاش و زحمات بخش ها و دست اندرکاران اجرایی موجب شد تا امور به بهترین شکل مدیریت و خدمات لازم به موقع به زائران ارائه شود و تا کنون نیز مشکل خاصی نداشته ایم و طی این ایام هیچ موردی از فوتی نداشتیم.

رشیدیان افزود : ضمن آنکه فرصت مناسب زمانی و مکانی و شرایط جوی برای انجام مناسب و مطلوب اعمال حج برای زائران فراهم شد و امید است همه این زائران در صحت و سلامت کامل توام با حجی مقبول به موطن خود بازگردند.

به گفته وی، بر اساس توافق و برنامه زمانبندی شده برای رمی جمرات زائران ایرانی در روز دوازدهم ذیحجه، بخش قابل توجهی از آنان در صبح رمی جمرات سه گانه را به انجام رساندند و هم اکنون با ۱۷۵ دستگاه اتوبوس از منا به هتلهای خود منتقل شدند.

وی اظهار کرد : ۲۰۰ دستگاه اتوبوس هم برای انتقال زائران در شیفت عصر تعیین شده و که با انجام آن تمامی زائران ما از منا منتقل و در هتل هایشان اسکان می یابند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها