رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 456641

یک سوم بودجه صرف واردات کالاهای اساسی میشود

ساعت24 - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: حدود یک سوم بودجه کشور به منظور واردات کالاهای اساسی هزینه می‌شود، باید از این منابع به منظور حمایت از تولیدات داخل استفاده شود.

تجارت واردات صادرات
علی وقف‌چی عضو کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت واردات برنج در فصل برداشت، گفت: در حال حاضر در کمال تاسف تصمیماتی که برای کشور توسط متولیان امر گرفته می‌شود ضد تولید و ایجاد اشتغال است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از تصمیم گیران به دنبال رانت، فساد و مسائلی ضد اهداف کشور هستند، ادامه داد: در حال حاضر عراق از صادرکنندگان گوجه و سیب زمینی به کشور خود برای هر کیلوگرم 4 هزار تومان دریافت می‌کند.

فروش محصولات کشاورزی با قیمت ناچیز به معنای نابودی منابع کشور است

این نماینده مردم در مجلس شورای با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل عدم وجود تدبیر و درایت در تصمیم گیری مدیران، گوجه فرنگی با قیمت 400 تومان به فروش می‌رسد و این اتفاق به معنای نابودی منابع کشور است، عنوان کرد: افراد به جای حمایت از واردات با ارز 4 هزار و 200 تومانی از فرصت‌های قانونی موجود برای حمایت از تولید داخل استفاده کنند.

واردات برنج در فصل برداشت تبعات منفی بسیار زیادی دارد

وی با تاکید بر اینکه حدود یک سوم بودجه کشور به منظور واردات کالاهای اساسی هزینه می‌شود، عنوان کرد: به جای هزینه ارز 4 هزار و 200 تومانی در زمینه واردات از این منابع برای حمایت از تولیدات داخل استفاده شود، واردات محصولات کشاورزی مانند برنج در فصل برداشت تبعات منفی بسیار زیادی دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر قرار است از تولیدکنندگان و کشاورزان داخلی حمایت و امنیت غذایی تامین شود در صورت نیاز برای واردات محصولات کشاورزی، از ارز آزاد استفاده شود، خاطرنشان کرد:در واردات محصولات کشاورزی با ارز 4 هزار و 200 در حالی که تولیدکنندگان داخلی نهاده‌ها را با ارز آزاد تامین می‌کنند هدفی جز نابودی تولید داخلی وجود ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها