رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 456645

انتقاد از افزایش ۳۰ درصدی نرخ ارز نیمایی

ساعت24 - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بلاتکلیفی سامانه نیما و افزایش ۳۰ درصدی نرخ ارز در این سامانه انتقاد کرد و گفت: دولت و بانک مرکزی باید سیاستی را برای خروج از وضعیت نابسامان ارز نیما اتخاذ کند.

نرخ ارز.jpg
الیاس حضرتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ سیاست های ارزی رئیس کل بانک مرکزی را در کاهش و کنترل قیمت ارز در بازار آزاد به جهت حفظ و اعتبار ارزش پولی مورد تقدیر قرار داد و گفت: اکنون یک ارز 4200 تومان برای کالاهای اساسی و یک ارز نیمایی برای صادرات و واردات و یک نرخ آزاد برای ارز در کشور وجود دارد که متاسفانه ارز نیما طی چند ماه گذشته تا مرز 12 هزار تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سیاست های اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی نرخ ارز را در بازار آزاد مدیریت کرده است گفت: به رغم شدیدترین تنش ها در عرصه ی بین الملل قیمت ارز نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش هم داشت که این مهم جای تقدی و تشکر از رئیس بانک مرکزی دارد اما در عین حال باید برای نیما نیز سیاست هایی اتخاذ شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نابسامانی قیمت ارز در سامانه ی نیما انتقاد کرد و گفت: به موازات کاهش ارز در بازار آزاد باید نیما نیز ساماندهی شود.

به گفته ی حضرتی سیاست بانک مرکزی تثبیت نرخ ارز است لذا سامانه ی نیما نیز باید به موازات ارز آزاد به کاهش 20 تا 30 درصدی به ثبات برسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها