رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 456709

جنگ عقاب و اژدها تمامی ندارد

تعویق حمله دوباره ترامپ به چین

ساعت 24-ترامپ دوباره با افزایش تعرفه های کالاهای چینی، چین را هدف حملات خود قرار داد و این اتفاق ها نشان دهنده شدت گرفتن جنگ تجاری است ولی اجرای این افزایش تعرفه ها را به تعویق انداخت چرا که می خواهد تاثیر آن را روی فروش تعطیلات کریسمس آمریکا تعدیل کند.

خبر
بار دیگر آمریکا تعرفه کالاهای چینی را افزایش داد و این بار هدف خود را تلفن ها و لپ‌تاپ های چینی قرار داد ولی اجرا این تعرفه ها تا ۱۵ ماه دسامبر به تاخیر افتاد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از راشاتودی، در سه شنبه گذشته آمریکا تصمیم گرفت بار دیگر چین را هدف افزایش تعرفه ها قرار دهد.

تلفن ها، لپ تاپ، بازی های کامپیوتری، برخی اسباب بازی ها، مانیتورهای کامپیوتر و برخی از لباس ها و کفش های چینی هدف افزایش تعرفه های آمریکا قرار گرفتند و در این بین برخی از کالاهای مربوط به سلامت، امنیت و امنیت ملی از فهرست افزایش تعرفه ها خط خوردند.

ترامپ این ماه را با فزایش ۱۰ درصدی تعرفه های کالاهایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار آغاز کرد که در ۱ سپتامبر این افزایش تعرفه ها انجام خواهد شد ولی در این بین افزایش تعرفه های جدید بر روی کالاهایی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلارکه هم اکنون نیز 25 درصد افزایش تعرفه داشته اند به تاخیر افتاد.

چین در پاسخ حمله ترامپ در اول این ماه خرید محصولات کشاورزی را از این کشور متوقف کرد و این اقدام چین به یکی از بزرگترین حوزه های انتخاباتی ترامپ یعنی کشاورزها صدمات جدی وارد کرد و ترامپ را نسبت به انتخابات پیش رو نگران تر کرد.

در حال حاضر نمایندگان هر دو کشور در صحبت و توافق در مورد جنگ تجاری شکست خوردند و روز به روز این افزایش تعرفه ها و حملات متقابل شدیدتر می شود.

به تاخیر افتادن افزایش تعرفه ها باعث افزایش سهام کمپانی و شرکت های امریکا در بازار سهام جهانی شد به عنوان مثال سهام وال استریت طی این اتفاقات نسبت به چند روز گذشته افزایش یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها