رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 456949

ترامپ از تصمیم تل‌آویو برای جلوگیری از ورود دو نماینده آمریکایی حمایت کرد

ساعت 24- ترامپ در اقدامی بی‌سابقه رسما از یک رژیم خارجی به دلیل ممانعت از ورود دو نماینده کنگره آمریکا، حمایت کرد.

style="text-align:justify"> «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در مناقشه میان دو نماینده کنگره این کشور و رژیم صهیونیستی، از تل‌آویو جانبداری کرد.

ترامپ با انتشار یک پیام در توییتر در اقدامی که بی‌سابقه به نظر می‌رسد، از رژیم صهیونیستی خواسته از ورود «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به فلسطین اشغالی جلوگیری کند.

وی در توییتر نوشته است: «اگر اسرائیل به عمر و طلیب اجازه ورود می‌داد، از خود ضعف بزرگی نشان داده بود. آن‌ها از اسرائیل و یهودیان متنفر هستند و هیچ چیز نمی‌تواند ذهنیت آن‌ها را تغییر دهند.»

او سپس با بیان اینکه این دو نماینده به سختی می‌توانند در دوره بعدی کنگره هم حضور داشته باشند، آن‌ها را «مایه شرم» توصیف کرد.

عمر و طلیب که هر دو از نمایندگان دموکرات و تازه‌وارد کنگره آمریکا هستند، از مهمترین منتقدان ترامپ به شمار می‌آیند و به همین دلیل رئیس‌جمهور آمریکا بارها به آن‌ها توهین کرده است.

معاون وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که کابینه این رژیم تصمیم گرفته از ورود این دو نماینده، جلوگیری کند. تل‌آویو برای اتخاذ این تصمیم به قانونی استناد کرده است که مجوز مقابله با حامیان جنبش تحریم اسرائیل را صادر کرده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که طلیب فلسطینی‌الاصل است و هنوز هم خانواده وی در کرانه باختری زندگی می‌کنند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها