رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457036

خرید توافقی گوجه فرنگی در دستور کار وزارت کشاورزی

ساعت 24-وزیر جهادکشاورزی گفت: به منظور پشتیبانی از تولیدکننده با همکاری سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاون روستایی خرید توافقی گوجه فرنگی در دستور کار قرار گرفته و در نهایت قیمت از یک حداقلی پایین‌تر نیاید تا گوجه کاران کمتر آسیب را ببینند و امیدواریم در سال ‎ های آینده به حرف ما گوش کنند.

محمود حجتی که با هدف بازدید از برخی شهرستان‌های فارس به این استان سفر کرده بود، با اشاره به مشکلات برخی کشاورزان سیفی کار تاکید کرد که اگر کشاورزان به توصیه‌های کارشناسی این وزارتخانه و سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها عمل کنند، متضرر نمی‌شوند.

وی گلخانه را یک راهکار و پاسخ در برابر دو چالش اصلی امروز کشور یعنی آب و اشتغال دانست و گفت: به ازای ایجاد هر هکتار گلخانه ۱۰ نفر به شکل مستقیم و شمار زیادی به شکل غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند و هدف از بهره‌وری و استفاده بهینه از آب هم محقق می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: بنا داریم آرام آرام سبزی و صیفی را از عرصه ها خارج کنیم و به داخل گلخانه ها ببریم چرا که گلخانه ارزش افزوده تولید ثروت برای کشور دارد.

حجتی با اشاره به اینکه استان فارس امسال توسعه ۶۵۰ هکتاری گلخانه در دستور کار دارد، اضافه کرد: با این سرعت و شتابی که استاندار، مسئولین استانداری، فرمانداری‌ها و ادارات جهاد کشاورزی در سطح استان پیگر هستند، امیدواریم روند توسعه گلخانه پیشرفت بیشتری داشته باشد .

وی به اقبال کارآفرینان، سرمایه‌گذاران بزرگ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به توسعه کشت گلخانه‌ای اشاره داشت و افزود: بانک کشاورزی و سایر بانک‌ها همکاری دارند و دولت نیز پشتیبانی می‌کند .

خرید توافقی گوجه فرنگی در دستور کار قرار دارد

وزیر جهاد کشاورزی از دیگر اقدامات خود در سفر به استان فارس، بررسی مشکلات کشت بی‌رویه سبزی وصیفی برشمرد و افزود: متاسفانه در بعضی از مناطق کشور علی‌رغم هشدار مسئولین محلی، تعدادی از بهره‌برداران اقدام به کشت بی‌رویه آن هم در بیرون از گلخانه کردند.

حجتی با بیان اینکه ما به دنبال خیر و صلاح کشاورزان هستیم، تاکید کرد: هدف ما این است که کشاورزان محصول تولیدی خود را با کمترین هزینه تولید و با قیمت عادلانه عرضه کنند از این رو ازکشاورزان عزیز خواهش می‌کنم به توصیه مسئولین در ارتباط با رعایت الگوی کشت و سقف برش منطقه‌ای سبزی و صیفی توجه کنند .

به گفته وی تولید بیش از حد تازه‌خوری و یا فرآوری، پس‌زدگی در بازار ایجاد می‌کند و متاسفانه افت قیمت را به دنبال دارد .

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر به منظور پشتیبانی از تولیدکننده با همکاری سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاون روستایی خرید توافقی گوجه فرنگی در دستور کار قرار گرفته و در نهایت قیمت از یک حداقلی پایین‌تر نیاید تا گوجه کاران عزیز کمتر آسیب ببینند و امیدواریم در سال ‎ های آینده به حرف ما گوش کنند .

حجتی افزود: طرحی با همکاری سازمان تعاون روستایی و اتحادیه ‎ های تولید کنندگان در دستور کار داریم که در مناطق گوجه‌خیز توسط خود تعاونی‌ها و با پشتیبانی‌های دولت، کارخانه‌های رب گوجه ایجاد شود و مازاد تازه خوری گوجه‌فرنگی مستقیما توسط خود تولید کنندگان در واحد خودشان تبدیل به رب شود که ماندگاری و ارزش افزوده پیدا کند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها