رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457090

کیم، شخصا آزمایش موشکی را نظارت کرد

ساعت 24-خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بر آزمایش موشکی روز گذشته پیونگ یانگ که در طی آن دو فروند موشک کوتاه برد آزمایش شد نظارت داشته است.

کیم
laquo;کی سی ان ای» روز شنبه در گزارشی نوشت: کره شمالی روز جمعه دو موشک ناشناس در ساعت های ۸:۰۱ و ۸:۰۸ صبح از ساحل شرقی منطقه تانگچون واقع در استان کانگون به سمت دریای شرقی شلیک کرد پرتاب های روز گذشته ششمین پرتاب پیونگ یانگ در سه هفته گذشته بود.

رهبر کره شمالی در جریان نظارت بر آزمایش های موشکی روز گذشته گفته است هدف ما از آزمایش های موشکی داشتن نیروی نظامی شکست ناپذیر و قوس است به طوری که هیچ کس جرات تحریک کردن ما را نداشته باشد.

شلیک های روز جمعه در حالی است که کره شمالی ۷ روز پیش نیز دو شلیک که گفته می شود از نوع موشک کوتاه برد بالستیک بودند در منطقه ساحل شرقی انجام داد، پرتاب روز گذشته همچنین ششمین پرتاب کره شمالی از ۲۴ جولای (۲ مرداد ۱۳۹۸) بود که دو موشک کوتاه برد از نوع KN-۲۳ آزمایش کرد.

آخرین پرتاب کره شمالی به دنبال اظهارات شدیداللحن مقامات پیونگ یانگ علیه کره جنوبی صورت گرفته است، کمیته صلح کره شمالی روز پنجشنبه در بیانیه ای به اظهارات «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی در آیین گرامیداشت سالگرد آزاد سازی کره از استعمار ژاپن که در آن نسبت به آزمایش های موشکی کره شمالی اظهار نگرانی کرده بود واکنش شدید نشان داد.

پیونگ یانگ همچنین ضمن محکوم کردن تمرین های نظامی مشترک کره جنوبی با ایالات متحده و اعلام اخیر برنامه ۵ ساله دفاعی کره جنوبی، اعلام کرد همه این اقدامات "با هدف نابودی" کره شمالی است.

کره شمالی همچنین گفت ما دیگر هیچ کار و برنامه ای برای گفت و گو با مقامات کره جنوبی و هیچ طرحی برای نشست دوباره با آنها نداریم.

کره شمالی بارها و بارها در مورد مانورهای مشترک آمریکا و کره جنوبی هشدار داده و تهدید کرده است اگر سئول مسیر رزمایش با آمریکا را ادامه دهد پیونگ یانگ به جای تعامل به دنبال "راه جدیدی" خواهد بود.

هفته گذشته نیز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در نامه ای به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از تمرینات نظامی مشترک دو کشور ابراز نارضایتی کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها