رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457103

انگلیس مجبور شد از سرقت دریایی خود دست بردارد /آمریکایی‌ها دچار تناقض گویی‌های ابلهانه شده‌اند

لاریجانی: ملت آمریکا گرفتار رهبران دن‌کیشوتی شده‌اند

ساعت24-علی لاریجانی با بیان اینکه ملت آمریکا متاسفانه گرفتار رهبران دن‌کیشوتی شدند که با توهمات و خیالات صحنه بین‌المللی را برای ارضای خود ترسیم می‌نمایند گفت: از فرط توهم دچار تناقض گویی‌های ابلهانه شده‌اند. از یک طرف می‌گویند ما آماده مذاکره هستیم و واسطه می‌فرستند از طرف دیگر وزیر امور خارجه را تحریم می‌کنند.

خبر
علی لاریجانی امروز در نطق پیش از دستور خود با تبریک میلاد امام هادی (ع) و امیدواری برای بازگشت حجاج در صحت و سلامت از مکه، سالگرد بازگشت سرافرازانه آزدگان به کشور را گرامیداشت.

او همچنین سالروز جنگ ۳۳ روزه که سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی و آمریکایی بود را به سیدحسن نصرالله و نبیه بری (رئیس پارلمان لبنان) تبریک گفت.

لاریجانی گفت: جنگ ۳۳ روزه پرونده توهمی خاورمیانه جدید را که آمریکایی ها طراحی کرده بودند به پروژه خاورمیانه مقاومت تبدیل کرد.

رئیس مجلس به آزادسازی نفتکش گریس ۱ هم اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته ایستادگی ملت ایران جلوه‌ای از جلوات خود را نشان دادند و انگلیسی ها فهمیدند شرایط امروز ایران شرایط گذشته نیست که با دسیسه بتوانند قدرت‌نمایی کنند و مجبور شدند از سرقت دریایی خود دست بردارند.

او ادامه داد: انها در گذشته با هماهنگی امریکا کودتا ۲۸ مرداد را سازمان داده بودند تا دولت مصدق را سرنگون کنند و حکومت پهلوی را برای چند دهه بر ایران مسلط کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط آن روز را مقایسه کنید با امروز که در یک اقدام ایضایی و دزدانه مجبور شدند از اقدام خود عقب نشینی نمایند. این قدرت را انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ایستادگی ملت فراهم نمود.

او ادامه داد: آمریکا که آن روز با کمک ایادی خود توانست کودتا راه بیاندازد امروز با استیصال کامل آخرین تیرهای شکسته خود را رها می‌کند که برای یک کشور که ادعای ابرقدرتی می‌کند خجالت آور است که وزیر خارجه ایران، وزارت اطلاعات و صدا و سیما را تحریم می‌کند.

او گفت: مثلا این اقدامات قدرت شما را نشان می‌دهد یا درماندگی شما را نشان می دهد؟ چه تاثیری این اقدامات شما دارد؟ اگر فکر می‌کنید این کارها قدرت‌نمایی است بدانید همه ملت ایران در مقابل شما ایستاده‌اند همه را تحریم کنید تا ببینید حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.

لاریجانی با بیان اینکه ملت آمریکا متاسفانه گرفتار رهبران دن‌کیشوتی شدند که با توهمات و خیالات صحنه بین‌المللی را برای ارضای خود ترسیم می‌نمایند، گفت: از فرط توهم دچار تناقض‌گویی‌های ابلهانه شده‌اند. از یک طرف می‌گویند ما آماده مذاکره هستیم و واسطه می‌فرستند از طرف دیگر وزیر امور خارجه را تحریم می‌کنند.

او ادامه داد: مقامات آمریکا عوام هستند، تاریخ هم نمی دانند. اخیرا آقای جان هوک اظهارنظری در مورد کودتای ۲۸ مرداد کرده است که نشان می‌دهد چقدر با تاریخ بیگانه است. او گفته است اصلا آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد نقش نداشت و رهبران سیاسی مذهبی ایران حکومت ملی را سرنگون کردند.

رئیس مجلس در پایان گفت: ملت ایران در مکتب علوی رشد پیدا کرده اند و شرف ایرانی خود را به حراج نمی‌گذارند و با مقاومت خود آمریکا را پشیمان می‌کنند.

لاریجانی عید سعید غدیر را نیز به همه مسلمانان و ملت ایران تبریک گفت و بیان داشت: حادثه غدیر نقطه عطف در تاریخ اسلام است که توسط ۱۱۰ صحابی روایت شده است و از مسلمات است. رسول الله در چنین روزی خطبه مهمی را ایراد فرمودند و در فرازی از آن فرمودند خداوند به من چنین وحی کرد «ای پیامبر ابلاغ کن آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده درباره علی یعنی خلافت علی ابن ابی طالب و اگر انجام ندهی رسالت او را نرسانده ای و خداوند تو را از مردم حفظ می کند» و فرمود «ای مردم من در رساندن آنچه خداوند بر امر کرده، کوتاهی نکردم و من سبب نزول این آیه را برای شما بیان می کنم.»

وی ادامه داد: حضرت رسول فرمودند جبرییل سه مرتبه بر من نازل شد و از طرف خداوند سلام پروردگارم را رساند و من را مامور کرد در این اجتماع به پا خیزم و بر هر سفید و سیاهی اعلام کنم علی ابن ابی طالب برادر من و وصی من و جانشین من بر امتم و امام بعد از من است و نسبت او به من همانند هارون به موسی است. جز اینکه پیامبری بعد از من نیست و او صاحب اختیار شما بعد از خداوند و رسولش است.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد مسلمانان در مکتب علوی راه رستگاری را یافته و عزت خویش را بازیابند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها