رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457120

هشدار پلیس نسبت به تولید نوعی شیشه با قدرت تخریبی بالا

ساعت 24-رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نسبت به تولید نوعی شیشه در کشور افغانستان که قدرت تخریبی بسیار بالایی دارد، هشدار داد و از خانواده ها خواست مراقب فرزندان خود به ویژه جوان ها باشند.

سردار محمدمسعود زاهدیان افزود: اخیرا نوعی شیشه از مواد مخدر صنعتی، در کشور افغانستان تولید می شود که بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: فرمول شیشه ها به عنوان ماده مخدر صنعتی، یکی است اما نوع موادی که در آن استفاده می کنند، قدرت تخریبی بسیار بالا است و سبب می شود مصرف کننده دچار آسیب جدی شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: متاسفانه تولید این ماده مخدر روز به روز بیشتر می شود و باید برای مقابله با این ماده مخدر مخرب، سطح آگاهی مردم را بالا برد.

زاهدیان در پاسخ به اینکه آیا حتی یک بار مصرف این ماده مخدر می تواند آثار تخریبی بالایی داشته باشد؟ گفت: تاثیر منفی مصرف مواد مخدر و روان گردان در بدن انسان‌ها متفاوت است، این ماده مخدر شیشه دارای عوارض اضافی است و با توجه به نوع مواد پیش ساخته ای که در تولید آن مورد استفاده قرار می گیرد، این ماده مخدر را پرخطر و آسیب زا کرده است براین اساس باید خانواده‌ها مراقب باشند تا نوجوان و جوانان به دام این ماده مخدر نیفتند. مصرف کنندگان باید بدانند که این مواد سلامت آن ها را به شدت به خطر می اندازد.

وی تاکید کرد: پلیس به قاچاقچیان هشدار میدهد که به شدت با واردن شدن این مواد به کشور که قصد دارند جوانان ما را به مصرف این مواد سوق دهند، برخورد می کند و مصرف کنندگانی که به نوعی به مصرف این مواد آلودگی یافته اند و در حال حاضر قربانی سودجویی افراد فرصت طلبهستند، برای بهبودی خود حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶ تن از ماده مخدر صنعتی گل که آثار تخریبی بالایی دارد، کشف شده است.

زاهدیان افزود: این ماده مخدر صنعتی بافت‌های مغز را از بین می برد حتما یک بار مصرف آن، وابستگی ایجاد کرده و آثار مخربی دارد و حتی یک بار مصرف آن تاثیر منفی در مصرف کننده باقی می گذارد.

وی درباره تاثیر حضور غرب در افغانستان در تولید این ماده مخدر صنعتی قوی، گفت: اکنون کشورهای غربی در این منطقه(افغانستان) حضور دارند و این ماده مخدر در برابر چشم آن ها در افغانستان تولید می شود در حالی که حضور آن ها در این منطقه برای امنیت و مبارزه با تولید مواد مخدر بود اما امروز حضور آن ها باعث افزایش تولید مواد سنتی و تولید مواد جدید صنعتی و روانگردان شده است. اگر بگوییم کشورهای غربی با حضور خود در منطقه با تولید کنندگان این مواد مخدر همکاری نمی کنند، در برخورد با آن‌ها نیز کم کاری کرده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها