رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457143

کدام کشورها در برقراری شبکه ۵G پیشتازند؟

ساعت 24-برخی از کشورهای جهان در توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه نسبت به سایر کشورها تمایل و تلاش بیشتری برای راه‌اندازی شبکه ۵G از خود نشان داده‌اند.

اینترنت
از آنجا که اخبار نسل پنجم اینترنت در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت نسل پنجم در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده در منابع و رسانه‌های خبری، می‌توان دریافت که برخی از کشورهای جهان در توسعه زیرساخت‌های لازم و برقراری آزمایشی و نهایی شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G نسبت به سایر کشورها تمایل بیشتری از خود نشان داده‌اند تا با انعقاد قراردادهای همکاری با بزرگترین اپراتورهای مخابراتی، به کاربران و شهروندان خود امکان بهره‌مندی از خدمات اینترنت پرسرعت ۵G را اعطا کنند.

به طور کلی به نظر می‌رسد که کشورهای اروپایی سردمدار توسعه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به انگلستان، آلمان، اسپانیا و هلند اشاره کرد.

از کشورهای پیشگام در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه نیز می‌توان به چین، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، تایلند، هنگ‌کنگ، سنگاپور و مالزی اشاره کرد.

بر اساس وب سایت finance.yahoo، امارات متحده عربی، قطر و عربستان سعودی نیز از میان کشورهای منطقه خاورمیانه جز آن دسته از کشورهایی هستند که به شدت در تلاشند تا هرچه زودتر امکان دسترسی به خدمات نوین و پرسرعت شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G را برای شهروندان و مشترکان خود فراهم و برقرار کنند.

در منطقه آمریکای‌شمالی نیز ایالات متحده آمریکا از جمله پیشتازان و پیشگامان در عرصه راه اندازی شبکه ۵G به شمار می‌رود.

از جمله بزرگترین شرکت‌ها و اپراتورهای مخابراتی در جهان که به همکاری با دولت کشورهای مختلف اقدام کرده‌اند، می‌توان به شرکت‌های هواوی، AT&T، ورایزن، تی‌موبایل، نوکیا و اریکسون اشاره کرد که سهم قابل توجهی از قراردادهای مربوط به توسعه و برقراری شبکه ۵G در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G ، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود ؛ یکی دیگر از پیشگامان در عرصه برقراری زودهنگام نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G، شرکت چینی هوآوی است که در ماه‌های اخیر به سختی در تلاش بوده است تا به طور آزمایشی در شهرها و کشورهای داوطلب اینترنت ۵G را راه‌اندازی کند تا بتواند یکی از نخستین اپراتورهایی باشد که به کاربران امکان بهره‌مندی و لذت وب‌گردی با سرعت بسیار بالایی را بدهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها