رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457158

واعظ آشتیانی: قالیباف میگوید نواصولگرایی، حداد میگوید اسلام‌گرایی، این ها در ایجاد وحدت مشکل ایجاد میکند

ساعت 24- واعظ آشتیانی با تاکید بر اینکه «اکنون ایجاد وحدت میان اصولگرایان بسیار سخت است» گفت: من فکر می‌کنم که طرح چنین موضوعاتی در ایجاد انشقاق اثرگذار است. قالیباف می‌گوید نواصولگرایی و حداد عادل می‌گوید اسلام‌گرایی. این ها در ایجاد وحدت مشکل ایجاد می‌کند.

امیررضا واعظ آشتیانی ضمن تاکید بر اینکه «بحث نارضایتی مردم حرف جدیدی نیست» گفت: به هر حال دولت با عملکرد خود موجب نارضایتی در جامعه شده و مردم به لحاظ معیشت و مسائل اقتصادی تحت فشار هستند. برخی تصور می‌کنند که مردم عادت می‌کنند و به سمت بهبود اوضاع نمی‌روند اما اینطور نیست. حال اگر آقای حداد یا هر کسی بگوید رضایتمندی در جامعه وجود ندارد، حرف جدیدی نیست.

وی در پاسخ به اینکه آیا نارضایتی موجود لزوما در انتخابات آتی به نفع جریان اصولگرا و منتقد دولت تمام خواهد شد؟ گفت: خیر این طور نیست. در مورد وجود نارضایتی تردیدی نیست اما رفع این مشکلات و نارضایتی‌ها موفقیت نظام است. دولت تافته جدابافته نیست و متعلق به نظام است. ما نباید از بابت ناتوانی دولت ذوق‌زده شویم. اگر همه گروه‌های سیاسی این را بیاموزند که هر دولت کاستی‌های دولت قبلی را رفع کند، به یک نتیجه خوبی می‌رسیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: اینکه بگوییم دولت ناتوان است و چون ناتوان است اسلام‌گرایان یا اصولگرایان پیروز می‌شوند، درست نیست. ما هنوز مردم ایران را نشناخته‌ایم. سیاسیون ما هنوز فکر می‌کنند که رای مردم پیشاپیش در جیبشان است. مردم ایران همیشه نشان داده‌اند که غیرقابل پیش‌بینی هستند. به نظر من خوب است که در یک رقابت سیاسی یا حتی یک رقابت ورزشی خود را از پیش برنده ندانیم زیرا اتفاقاتی حادث می‌شود که همه معادلات را برهم می‏زند.

وی ادامه داد: در عین حال شانس اصولگرایان به مراتب از اصلاح طلبان بالاتر است زیرا گروه‌های مختلف اصلاح طلبی مشغول برائت جستن از عملکرد دولت هستند. مواضع اصلاح ‌طلبان که بحث عبور از روحانی را طرح کرده یا همچنان پای دولت ایستاده‌اند نشان می‌دهد که سهامدار این دولت هستند و مردم نیز این موضوع را می‌گویند. بنابراین روی کاغذ شانس اصولگرایان بیشتر است و اگر بتوانند با درایت و منطق هم‌اندیشی نسبی خوبی ایجاد کنند، خواهند توانست برنده نسبی انتخابات باشند.


وی در واکنش به بخش دوم اظهارات حداد عادل و استفاده از واژه «اسلام گرایی» نیز گفت: «این یک لفظ است. اصولگرایان خود را معتقد به اصل نظام، انقلاب و ولایت می‌دانند و با واژه اصوگرایی به این اعتقاد راسخ خود تاکید می‌کنند. حالا این عبارت به اسلام‌گرایی تغییر کند هم اتفاقی نمی‌افتد باید دید که مردم و طرفداران اصولگرایی چه تصمیمی می‌گیرند و به آن‌ها رای می‌دهند یا خیر.

واعظ آشتیانی با تاکید بر اینکه «اکنون ایجاد وحدت میان اصولگرایان بسیار سخت است» گفت: من فکر می‌کنم که طرح چنین موضوعاتی در ایجاد انشقاق اثرگذار است. قالیباف می‌گوید نواصولگرایی و حداد عادل می‌گوید اسلام‌گرایی. این ها در ایجاد وحدت مشکل ایجاد می‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه آیا استفاده از واژه اسلام‌گرا به جای اصولگرا در روند ایجاد انسجام ملی که به اعتقاد همه سیاسیون مورد نیاز است، مشکل ساز نخواهد بود؟ گفت: اول اینکه باید نگاه آقای حداد یا هر کسی دیگری برای ما محترم باشد. اگر به نگاه یکدیگر احترام بگذاریم قطعا ضریب درگیری‌ها کمتر می‌شود. آقای حداد هم نظر خود را گفته است اما من فکر می‌کنم ای کاش در زمانی که به وحدت و انسجام نیاز داریم از طرح برخی موضوعات پرهیز کنیم زیرا برای جامعه و خود گروه‌های سیاسی شائبه ساز می‌شود. برخی ممکن است گمان کنند یک خط‌کشی در حال انجام است و این چالش می‌شود. رفع این چالش زمان‌ می‌برد و این یعنی از دست دادن فرصت‌ها. به تعبیری خودمان با دست خودمان سرمان را به سقف می‌کوبیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها