رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457222

پلوسی: از اقدام اسرائیل علیه دو نماینده کنگره بسیار ناراحت شدم

ساعت 24- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای ناراحتی عمیق خود از اقدام رژیم صهیونیستی در ممنوع الورود کردن دو نماینده کنگره به سرزمین‌های اشغالی را ابراز داشت.

style="text-align:justify">«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به دلیل مانع شدن از سفر دو نماینده کنگره به سرزمین‌های اشغالی ضعیف توصیف کرد.

وی که با خبرگزاری آسوشیتدپرس مصاحبه می‌کرد گفت که روابط آمریکا و اسرائیل می‌تواند دربرابر ترامپ و نتانیاهو دوام بیاورد.

پلوسی گفت: «ما روابط عمیق و طولانی با اسرائیل داریم و می‌توانیم در برابر دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو دوام بیاوریم و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که ضعف آنها در مسیر روابط فی ما بین قرار بگیرد.»

وی اضافه کرد که تعهد آمریکا به اسرائیل نه به نتانیاهو و نه به ترامپ بستگی دارد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که به دلیل تصمیم اسرائیل در ممنوع الورود کردن «ایلهان عمر» نماینده دموکرات ایالت مینسوتا و «رشیده طلیب» نماینده دموکرات ایالت میشیگان «بسیار،‌بسیار، بسیار ناراحت» شده است.

پلوسی گفت:«اعضا خودشان در این باره تصمیم می‌گیرند اما من برای سفر به اسرائیل تشویق نخواهم کرد.»

روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ورود ایلهان عمر و رشیده طلیب دو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به سرزمین‌های اشغالی خودداری خواهد کرد.

عمر و طلیب دو عضو کنگره آمریکا از حامیان کمپین تحریم رژیم صهیونیستی هستند و اخیرا لایحه‌ای را ارائه کردند که به آمریکایی‌ها حق مشارکت در کمپین‌های دعوت به تحریم اسرائیل می‌دهد و از همین رو تل آویو نگران بود آنها مثل قبل در سرزمین‌های اشغالی هم اظهاراتی در حمله به اسرائیل به زبان آورند.

پیشتر ترامپ نیز به مشاوران خود گفته بود که وی معتقد است نتانیاهو باید از قانون ضد تحریم اسرائیل استفاده کرده و مانع از ورود ایلهان عمر و رشیده طلیب به سرزمین‌های اشغالی شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها