رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457253

واکنش طالبان به ترور آخوندزاده

ساعت 24-گروه طالبان‌ اعلام کرد: کشته شدن برادر رهبر این‌گروه در انفجار اخیر در شهر کویته پاکستان هیچ تاثیری بر روند مذاکرات صلح افغانستان نخواهد گذاشت.

رسانه های پاکستانی روز یکشنبه به نقل از منابع غربی گزارش دادند: یک مقام طالبان با اشاره به تداوم مذاکرات با آمریکا گفت‌ که به اهداف خود بسیار نزدیک شده‌ایم.

وی افزود: طالبان کشته شدن رهبران خود را هرگز به معنای بن بست در تلاش‌ها در مسیر صلح نمی داند و اگر دیگران چنین فکری می‌کنند، دچار اشتباه هستند.

در این گزارش به‌نقل از یک مقام دفتر سیاسی طالبان در دوحه آمده است: همه چیز برای یک پایان مفید و سازنده مذاکرات صلح فراهم شده است.

وی بدون‌ اشاره ای به زمان نهایی پایان مذاکرات با طرف آمریکایی، اظهار داشت: بسیاری از مسائل حل شده و اندکی از آن باقی مانده است.

منابع غربی روز گذشته گزارش داند: 'حافظ احمدالله آخوندزاده' برادر رهبر طالبان افغانستان در پی وقوع انفجار بمب روز جمعه گذشته در شهر کویته واقع در جنوب غرب پاکستان کشته شده است.

پلیس ایالت بلوچستان پاکستان گفت: این انفجار از طریق یک بمب کنترل از راه دور و در منطقه «کچلاک» رخ داد.‌این انفجار چهار کشته و ۲۳ زخمی بر جای گذاشت.

علاوه بر این یک مقام ارشد در دولت محلی بلوچستان پاکستان که نخواست نامش فاش شود، تایید کرد که یکی از کشته‌ها برادر رهبر طالبان افغانستان است.
دو منبع نزدیک به طالبان در شهر «کویته» پاکستان و شهر «چمان» در نزدیکی مرز افغانستان نیز مرگ «احمدالله آخوندزاده» را تایید کردند.
هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. این انفجار در حالی رخ داده که گفته می‌شود آمریکا و طالبان پس از هشت دور مذاکره به توافق نزدیک شده‌اند.
انتظار می‌رود که آمریکا بخشی از ۱۴ هزار نیروی خود را پس از توافق با طالبان از افغانستان خارج کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها