رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457254

سعودی حملات گسترده انصارالله به آرامکو را تایید کرد

ساعت 24- وزیر انرژی و نیز یک منبع در بخش نفت عربستان اذعان کردند که میدان نفتی و پالایشگاه الشیبه وابسته به غول نفتی آرامکوی عربستان هدف حملات پهپادی انصارالله قرار گرفته اما سعی کردند این حمله را محدود و کم اهمیت جلوه دهند.

خبر
یک منبع در بخش نفت عربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز در عین حال که سعی کرد از شدت گستردگی این حمله که با ۱۰ فروند پهپاد انجام گرفته بود، بکاهد، مدعی شد، حمله احتمالا به واسطه سه پهپاد انجام گرفته باشد و هیچ تاثیری بر تولید نفت و عملیات حفاری در میدان نفتی و کارمندان فعال در آنجا نداشت. این حملات به آتش‌سوزی محدودی در میدان نفتی انجامید که فورا مهار شد.

این در حالی است که انصارالله روز شنبه اعلام کرد، با ۱۰ پهپاد بزرگترین مخزن استراتژیک نفت سعودی‌ها را که تا بیش از یک میلیارد بشکه نفت تولید می‌کند هدف گرفته است.

خالد بن عبدالعزیز الفالح، وزیر انرژی عربستان نیز ضمن اذعان به وقوع حمله به یکی از تاسیسات گاز طبیعی در میدان نفتی الشیبه گفت، ساعت شش و ۱۵ دقیقه صبح روز شنبه یکی از واحدهای تاسیسات گاز طبیعی هدف حملاتی قرار گرفت که منجر به آتش‌سوزی در واحد مذکور شد. البته این آتش‌سوزی مهار شد و خسارت‌هایی اندکی برجای گذاشت و تلفات جانی نداشت.

وزیر انرژی و صنعت عربستان با "تروریستی" خواندن این عملیات ادعا کرد: تولید نفت و صادرات عربستان از این اقدام متاثر نشد.

الفالح افزود: عربستان با شدیدترین عبارات این حملات را محکوم کرده و آن را اقدامی "تروریستی و خرابکارانه" می‌داند که در ادامه سلسله هدف‌گیری‌ها علیه نفت جهانی است نظیر هدف گرفتن خط لوله‌های نفت عربستان و نفتکش‌ها در خلیج فارس.

وی این گونه ابراز عقیده کرد که این هدف‌گیری تاسیسات حیاتی تنها عربستان را هدف قرار نمی‌دهد بلکه امنیت انتقال نفت جهانی را هدف قرار داده و تهدیدی برای اقتصاد جهانی است.

وزیر انرژی عربستان ادامه داد، این حمله بار دیگر اهمیت مقابله جامعه جهانی با تمامی گروه‌های "تروریستی" را نشان می‌دهد.

انور قرقاش، وزیر امارات در امور خارجه نیز مدعی شد: حملات به تاسیسات الشیبه دلیل دیگری بر نادیده گرفتن تلاش‌های سیاسی به رهبری سازمان ملل از سوی حوثی‌هاست.

وی بر وحدت صفوف و تقویت عملکرد دولت در مرحله آینده تاکید کرد و مدعی شد: هیچ شکی نیست که ادامه حملات حوثی‌ها خطری بزرگ بر توافق استکهلم است.

وزارت خارجه بحرین نیز این حمله را محکوم کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها