رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457266

پشت پرده نشست‌های مشترک قالیباف و باهنر/ زاهدی: شاید برخی اصلاح طلبان در لیست اصولگرایان قرار گیرند

ساعت 24-قربانزاده درباره نشست های قالیباف و باهنر گفت: قطعا اگر نشست خاصی مدنظر است بی اطلاع هستم. در حوزه سیاسی، افراد و شخصیت ها ممکن است جلسات، نشست ها و دیدارهایی در حوزه های مختلف داشته باشند و این به معنای انجام یک حرکت خاص یا ائتلاف و تشکیلات و جبهه خاصی نیست.

اصولگرایان
حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران گفته «نواصولگرایی و دعوت از جوانان از سوی محمد باقر قالیباف نوعی فرار به جلوست. او میخواهد بگوید من هنوز هستم. اگرچه اصولگرایان نقشی به او نمی دهند. ولی او می خواهد نقش انشعابی هم ایفا کند! او با دعوت از جوانان می‌خواست بگوید بدون هیچ مشکلی در سیاست ایران حضور دارم».

حسین قربانزاده به این اظهارات مرعشی واکنش نشان داد و گفت: این صحبت های آقای مرعشی قابل درک است چون وضعیت فعلی جریان اصلاح طلب و به طور مشخص کارگزاران در جامعه مطلوب نیست و سرمایه اجتماعی شان کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اختلافات عمیق بروز کرده در بین اصلاح طلبان افزود: چشم انداز جریان اصلاحات و آینده روابط کارگزاران و شورای عالی اصلاح طلبان به دلیل این اختلافات مشخص نیست بنابراین سخنگوی این حزب با فرافکنی تلاش دارد، تمرکز افکارعمومی به موضوعی در جریان رقیب سوق دهد تا آن موضوع در بورس قرار بگیرد

وی ادامه داد: پیام آقای قالیباف درباره نوگرایی در مجلس و جریان نواصولگرایی شفاف و روشن بود، بعد از بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب و سخنان ایشان درباره آتش به اختیار بودن جوانان، آقای قالیباف گفتند از جوانان دعوت کرد تا به عرصه بیایند و قرار هم نیست آنها زیر چتر شخصی به نام آقای قالیباف فعالیت کنند و یک تشکیلات خاص سیاسی را راه بیاندازند.

قربانزاده درباره اهداف برگزاری سلسله نشست های قالیباف و باهنر نیز گفت: قطعا اگر نشست خاصی مدنظر است بی اطلاع هستم. در حوزه سیاسی، افراد و شخصیت ها ممکن است جلسات، نشست ها و دیدارهایی در حوزه های مختلف داشته باشند و این به معنای انجام یک حرکت خاص یا ائتلاف و تشکیلات و جبهه خاصی نیست.

اختلافی بین اصولگرایان وجود ندارد/اصلاح‌طلبان واجد شرایط در لیست اصولگرایان قرار می‌گیرند

همچنین ایسنا نوشت:

محمد مهدی زاهدی در تحلیلی از تحرکات انتخاباتی اصول‌گرایان و وجود شائبه اختلاف بین آنها گفت: فکر نمی‌کنم اختلافی بین اصولگرایان وجود داشته باشد خوشبختانه شورای وحدت و هماهنگی اصولگرایان تشکیل شده و کار خوب در جهت هماهنگی و وحدت را شروع کرده است، امیدوارم اگر مختصر مشکلاتی هم وجود دارد حل شود.

وی توضیح داد: شورای وحدت و هماهنگی اصولگرایان نه فقط به عنوان اصولگرایان که به عنوان جریان انقلابی و ولایی تشکیل شده است در این بین مشکلاتی سر راه وجود دارد که تلاش می‌شود آن مشکلات حل شود که ان‌شاءالله این اتفاق رخ می‌دهد.

این نماینده اصولگرای مجلس در پیش بینی از ترکیب مجلس یازدهم نیز گفت: اکثریت مجلس یازدهم را جریان انقلابی و ولایی در دست می‌گیرند در هر دوره مجلس بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تغییر در ترکیب مجلس وجود داشت که پیش بینی می‌شود در مجلس بعدی هم این اتفاق رخ دهد. البته فکر می‌کنم ترکیب مجلس یازدهم از نظر گرایش‌های سیاسی مانند مجلس هفتم باشد با این تفاوت که جریان ولایی و انقلابی اکثریت مجلس را در دست می‌گیرند که با جریان اصولگرا تفاوت دارد.

زاهدی ادامه داد: در این دوره چتر اصولگراها بازتر شده و دیگر نگاه نمی‌کنند که فلانی در تشکل اصولگراها هست که او را زیر این چتر قرار دهند هر کسی که نسبت به انقلاب و نظام و قانون اساسی پایبندی داشته باشد و آن را نشان داده می‌تواند زیر این چتر قرار گیرد این شامل اصلاح طلبان هم می‌شود.

وی در توضیح نحوه تشخیص اصلاح طلبان واجد این شرایط برای قرار گرفتن زیر این چتر گفت: تجربه و موضع گیری‌های آنها مشخص کننده همه چیز است کما این که ما در این دوره مجلس از این افراد داشتیم اگر اصلاح طلبانی با این ویژگی وجود داشته باشند ممکن است در لیست اصولگرایان قرار گیرند.

زاهدی در پایان مجددا تاکید کرد که لیست اصولگرایان در این دوره به معنای لیست جداگانه نیست، بلکه لیست باید شامل نیروهای ولایی و انقلابی و نه منحصرا با برچسب اصولگرایی باشد.

منبع : نامه نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها