رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457293

رتبه های برتر کنکور از سربازی معاف هستند؟

ساعت 24-رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ضمن رد یک شایعه گفت: رتبه های برتر کنکور خدمت سربازی خود را از طریق انجام پروژه انجام خواهند داد و کارت پایان خدمت می گیرند.

سردار موسی کمالی اظهار کرد: خبری صبح امروز در برخی رسانه ها اعلام شد که دانش آموخته برتر از معافیت سربازی برخوردار می شوند که این خبر صحت ندارد.

وی افزود: رتبه های برتر کنکور در صورتی که امتیاز دانش آموخته برتر را کسب و از سوی بنیاد ملی نخبگان معرفی شوند خدمت سربازی خود را از طریق انجام پروژه انجام خواهند داد و کارت پایان خدمت می گیرند و این موضوع ربطی به معافیت ندارد.

صبح امروز علی وطنی مشاور معاون علمی‌ و فناوری رئیس‌جمهور در گفت و گو با یکی از رسانه ها ضمن بیان این مطلب با اشاره به جزئیات حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از رتبه‌های برتر کنکور ۹۸، اظهار کرد: دانشجویان نمونه و برتر از همان روز اول تحت پوشش حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند و این حمایت‌ها (تامین هزینه زندگی،‌ مسکن،‌ اشتغال و غیره) به شرط اینکه افراد افت تحصیلی نداشته باشند و معدل آن‌ها بالا باشد، در تمام دوران تحصیل ادامه دارد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال برترین‌های کنکور با حفظ شرایط برتری می‌توانند به عنوان دستیارهای آموزشی در دانشگاه‌ها مشغول به کار باشند و حتی این افراد به راحتی می‌توانند جذب شرکت‌های دانش‌بنیان شوند، ضمن اینکه افرادی که شرایط برتری خود را در طول تحصیل حفظ کنند، از سربازی معاف خواهند شد و سربازی خود را فقط در قالب یک پروژه تحقیقاتی انجام می‌دهند، به شرطی که این افراد در شرکت‌های دانش‌بنیان جزو افراد مؤثر قرار بگیرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها