رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457407

داعش مسوولیت حمله مرگبار به عروسی در کابل را بر عهده گرفت

ساعت 24- گروه تروریستی داعش شامگاه یکشنبه باا نتشار بیانیه ای ، مسوولیت حمله مرگبار به مراسم عراوسی در کابل را بر عهده گرفته است.

style="text-align:justify">به گزارش روزنامه ایندیا تودی، در جریان حمله انتحاری به یک مراسم عروسی ۶۳ کشته و ۱۸۲ زخمی داشته است.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور گفت که زنان و کودکان نیز در میان قربانیان این حادثه هستند. این انفجار حوالی ساعت ۱۱ شنبه در سالن عروسی «شهر دبی» در حوزه ششم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوست.

به گفته وی ، یک مهاجم انتحاری مواد منفجره همراه خود را در نزدیکی جایگاه داماد منفجر کرده است.

هرچند وزارت امور داخله شمار قربانیان را ۶۳ کشته و ۱۸۲ زخمی اعلام کرده است، اما برخی از شاهدان این شمار تلفات را بیشتر می دانند.

تصاویر منتشر شده از داخل سالن عروسی شهر دبی نشان می دهد که انفجار بسیار نیرومند بوده است.

شاهدان عینی گفته اند زمانی که انفجار رخ داد در این عروسی حدود یک هزار و ۲۰۰ تن مهمان حضور داشتتند. در رسانه های اجتماعی تصاویری از خاکسپاری دسته جمعی نزدیک به ۱۵ عضو یک خانواده در قلعه قاضی شهر کابل منتشر شده است.

به نوشته روزنامه "هشت صبح"، این حمله انتحاری در جاده‌ منتهی به قصر دارالامان در شرایط و تدابیر ویژه امنیتی و دو روز پیش از صدمین سالروز استقلال افغانستان صورت گرفته است.

دولت افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری مهر ماه در نظر دارد صدمین سالروز استقلال را به گونه ویژه برگزار کند و از همین روز تدابیر ویژه امنیتی برای برگزاری جش صدمین سال استقلال در کابل پایتخت، درنظر گرفته شده است.

دو هفته پیش نیز گروه طالبان با یک خودروی بمب‌گذاری شده به حوزه ششم پلیس و مرکز جذب نیروی ارتش حمله کرده بود که در نتیجه آن ۱۴ نفر کشته و ۱۴۵ زخمی شدند. بیشتر قربانیان آن حمله نیز غیر نظامیان بودند. طالبان پیشتر در بیانیه ای نسبت به خرابکاری در روند انتخابات هشدار داده بود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها