رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457491

معترضان، پارلمان محلی «پاپوآی غربی» در اندونزی را به آتش کشیدند

ساعت24-معترضان در بخش پاپوآی غربی اندونزی، در پاسخ به توهین‌های نژادپرستانه پلیس و دستگیری 43 دانشجو، ساختمان پارلمان محلی را به آتش کشیدند.

معترضان در بخش «پاپوآی غربی» اندونزی، روز دوشنبه در اعتراض به دستگیری تعدادی دانشجو، پارلمان محلی این ناحیه خودمختار را به آتش کشیدند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، این معترضان همچنین خواهان جدایی استان‌های شرقی اندونزی مانند «پاپوآ» و پاپوآی غربی هستند و نیروهای امنیتی این کشور را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.

آتش زدن ساختمان پارلمان محلی پاپوآی غربی، در اعتراض به دستگیری دانشجویانی انجام شد که روز جشن استقلال اندونزی در تاریخ ۱۷ آگوست، پرچم این کشور را در مقابل خوابگاه دانشجویی، پایین کشیده بودند.

«آلبرت مونگوار» یکی از معترضان پاپوآ گفت، در اعتراضات روز استقلال اندونزی، پلیس پس از «میمون» خطاب کردن دانشجویان و پرتاب گاز اشک‌آور، با آن‌ها درگیر شد و ۴۳ نفر را بازداشت کرد.

«محمد لاکوتانی» معاون فرماندار شهر «مانوکواری»، مرکز پاپوآی غربی درخصوص ناآرامی‌های روز صبح دوشنبه گفت: «مرکز شهر، بازار، بندر و مراکز خرید در مجاورت ساختمان پارلمان قرار دارند. همه‌چیز تحت‌تأثیر [نا‌آرامی‌ها] قرار گرفته است. عملاً کل شهر، اگر نگویم کاملاً فلج شده است، به‌حالت غیرفعال درآمده است».

فرماندار پاپوآ نیز علت خشم مردم را به‌کار بردن «کلمات بسیار نژادپرستانه توسط مردم جاوای شرقی، پلیس و ارتش» عنوان کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها