رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457492

هر هفته، دو پلیس فرانسوی خودکشی میکنند

ساعت24-با خودکشی یک افسر دیگر پلیس فرانسه، آمار موارد مرگ ناشی از خودکشی در میان نیروهای پلیس این کشور تنها در سال جاری به ۶۴ نفر رسیده است.

آمار خودکشی در پلیس فرانسه به حدی افزایش یافته است که این عامل اکنون به مهمترین دلیل تلفات پلیس در این کشور بدل شده و از آمار مربوط به مرگ در حین عملیات نیز پیشی گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، روز چهارشنبه هفته گذشته یک افسر دیگر پلیس در منطقه «اَقدش» واقع در جنوب شرق فرانسه به زندگی خود پایان داد تا آمار مرگ ناشی از خودکشی در پلیس فرانسه تنها از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا هفته پیش به ۶۴ نفر برسد. هر ۳.۵ روز یک نفر و هر هفته دو نفر.

به گفته مقام‌های فرانسوی، تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته نتوانسته دلیل روشنی برای نرخ بالای خودکشی در میان اعضای پلیس این کشور بیابد، اما فشار کاری ناشی از افزایش حملات گروه‌های تروریستی و همچنین بالا گرفتن اعتراضات هفتگی در این کشور به عنوان دلایل احتمالی مطرح شده است.

«دنیس یاکوب» رئیس یکی از اتحادیه‌های صنفی پلیس فرانسه می‌گوید: «با توجه به شرایطی که امروز داریم، ۲۰۱۹ می‌تواند بدترین سال در ۳۰ سال گذشته باشد.»

بر اساس گزارش سال گذشته سنای فرانسه، میزان خودکشی در پلیس این کشور ۳۶ درصد از متوسط خودکشی در میان دیگر اقشار فرانسه بالاتر است.

«کریستوف کاستانر» وزیر کشور فرانسه سال گذشته با بیان اینکه هنوز دلیل این وضعیت مشخص نیست، گفت نباید خودکشی نیروهای پلیس را موضوعی خارج از چارچوب شغل آن‌ها و صرفا ناشی از مسائل خانوادگی و شخصی در نظر گرفت.

«اریک موروان» رئیس پلیس ملی فرانسه هم اخیرا در نامه‌ای به تمام نیروهای پلیس به آن‌ها توصیه کرده مشکلات شغلی خود را با «بدون هراس از آنکه مورد قضاوت قرار گیرید»، مطرح کنند.

به نوشته آسوشیتدپرس، در حالی که در سال ۲۰۱۵ به واسطه زنجیره حملات تروریستی در فرانسه نیروهای پلیس این کشور در میان افکار عمومی به عنوان «قهرمان» شناخته می‌شدند، اما به مرور و به خصوص پس از برخورد خشونت‌بار نیروهای پلیس با اعتراضات ضددولتی، این تصویر کمرنگ شد و نهایتا فروپاشید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها