رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457544

آمریکا با همسایگان روسیه تشکیل جلسه میدهد

ساعت 24- قائم مقام وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی با سفر به قزاقستان در نشست وزیران خارجه پنج کشور آسیای مرکزی شرکت می کند.

style="text-align:justify">ایرنا: قائم مقام وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی با سفر به قزاقستان در نشست وزیران خارجه پنج کشور آسیای مرکزی شرکت می کند.

در بیانیه مطبوعاتی روز دوشنبه دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است: دیوید هیل از 29 مرداد تا یکم شهریور امسال به قزاقستان و ازبکستان سفر می کند.

این بیانیه می افزاید: در شهر نور سلطان پایتخت قزاقستان، قائم مقام وزیر خارجه آمریکا با مقامات قزاقستان درباره مشارکت استراتژیک دو کشور و همکاری های نزدیک درباره موضوعات دوجانبه و جهانی تبادل نظر می کند.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داده است: در این شهر همچنین هیل و وزیران خارجه کشورهای آسیای مرکزی نشست عالی رتبه ای را در قالب C5+1 برگزار می کنند، جایی که درباره تلاش های مشترک برای ارتباط بهتر، رفاه و امنیت بیشتر آسیای مرکزی بحث می شود.

این بیانیه اضافه کرده است: هیل پس از آن به تاشکند می رود تا با مقامات ارشد ازبکستان دیدار داشته باشد. او در این دیدار حمایت خود را برای برنامه های اصلاحاتی (شوکت) میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان نشان می دهد و همکاری های دو جانبه عمیق تری را درباره موضوعاتی همچون امنیت، آموزش و تجارت مورد تشویق قرار می دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها