رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457545

اطلاعیه روابط عمومی سازمان تدارکات پزشکی، درباره احضار یکی از مدیران این سازمان

ساعت 24- در پی احضار رئیس سازمان تدارکات پزشکی، روابط عمومی این سازمان، در اطلاعیه‌ای بر لزوم پرهیز از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های نادرست تا زمان ارائه نظر نهایی از سوی نهادهای ذی‌ربط و لزوم حفظ آبروی افراد تاکید کرد.

style="text-align:justify">به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ در این اطلاعیه آمده است:
صبح روز یک شنبه ۲۷ مرداد، ماموران با حضور در دفتر رئیس سازمان تدارکات پزشکی از وی خواسته‌اند برای پاسخ به سوالات و ابهامات موجود در خصوص یکی از پرونده‌های مربوط به واردات یک نوع داروی موردنیاز کشور آنها را همراهی کند.
بر اساس آنچه تاکنون به پیگیری‌های واحد حقوقی سازمان تدارکات پزشکی اعلام شده، این موضوع مرتبط با خرید و واردات داروی گلوکانتیم می‌شود که دارویی مهم در درمان بیماری لیشمانیوز (سالک) است.
پیش از این نیز در فضای مجازی، شبهاتی در این مورد طرح شده بود که سازمان تدارکات پزشکی در ۲۸ خرداد ۹۸ در اطلاعیه‌ای، توضیحاتی جامع را در باره آن را ارائه کرده است.
در اطلاعیه این سازمان (متن کامل اطلاعیه را از اینجا دریافت کنید) اعلام شده بود که واردات این دارو پس از نایاب شدن، در دو محموله و با درخواست و تقاضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو جهت کنترل بحران اپیدمی سالک در مراکز بهداشتی_درمانی کشور انجام شده بود.
اکنون موضوع واردات این دارو از سوی نهادهای مسئول در حال بررسی است و برای یکی از مراجع واردات این دارو یعنی سازمان تدارکات پزشکی و رییس فعلی آن قرار وثیقه تعیین شده است.
سازمان تدارکات پزشکی با تاکید بر این نکته که احتمال بروز مشکلات و سوءتفاهم در هر مجموعه‌ای وجود دارد، تصریح می‌کند که همه ما تابع قانونیم و برای روشن شدن موضوع، حداکثر همکاری با دستگاه‌های رسیدگی کننده در این زمینه انجام خواهد شد. داوری، اعلام نظر و تصمیم‌گیری نهایی همراه با رعایت عدالت و شفافیت در این زمینه تنها بر عهده مراجع قانونی است.
لذا هرگونه گمانه‌زنی و اظهار نظر در این مقطع، غیرمسئولانه و خارج از انصاف و قانون است و باید تا رسیدگی کامل، شفاف و نهایی به این موضوع، صبر و آبروی افراد را حفظ کرد.
سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر ضمن قدرشناسی از اهالی رسانه که با حساسیت اخبار مربوط به این سازمان را پیگیری می‌کنند، مجددا یادآوری می‌کند پاسخ‌گویی را وظیفه خود می‌داند، اما تا زمان اعلام دستگاه‌های مسئول از انتشار جزئیات بیشتر در این زمینه معذور است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها