رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457549

احتمال سفر رئیس جمهور به ژاپن و فرانسه

ساعت 24- سخنگوی وزارت خارجه گفت: اگر توافقات به خوبی پیش برود احتمال دیدار روحانی با مکرون و آبه شینزو افزایش پیدا می‌کند.

style="text-align:justify">موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که ژاپن اعلام کرده است به ائتلاف آمریکایی نپیوسته و وارد خلیج فارس نمی‌شود، ولی برای برهم نخوردن روابط توکیو و واشنگتن قصد دارد به خلیج عدن برود، موضع ایران در قبال این سیاست چیست؟ اظهار کرد: از نپیوستن ژاپن و سایر کشورهای دوست به این ائتلاف کذایی استقبال می‌کنیم. ما یک رویکرد کلی داریم و در روابط کشورهای دوست با کشورهای ثالث دخالت نمی‌کنیم؛ اما توقع هم نداریم که آن‌ها اقداماتی انجام دهند و یا به ائتلاف‌هایی علیه جمهوری‌اسلامی ایران بپیوندند.

او تصریح کرد:ازکشورهای دوست مانند ژاپن این انتظار را داریم که مواضع اتخاذی آن‌ها دراستای ثبات و امنیت منطقه باشد نه اینکه ملاحظاتی داشته باشند یا در ائتلاف‌هایی مشارکت کنند که باعث بی ثباتی و تنش شده و در نهایت به کاهش امنیت منطقه منجر شود.

موسوی در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه ریزی برای دیدار احتمالی آقای روحانی رییس جمهور کشورمان و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن انجام شده و زمان دقیق دیدار مشخص است؟ تصریح کرد: این پیشنهادها مطرح است که آقای روحانی سفری به ژاپن داشته باشد و یا درحاشیه مجمع عمومی دیداری داشته باشند، ولی هنوز هیج چیز برنامه ریزی نشده و قطعی نیست.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص مشخص بودن زمان سفر مکرون رییس جمهور فرانسه به تهران هم توضیح داد: بحث سفر او مطرح نیست، اگر ابتکارات خوب پیش برود و به توافقات خوبی دست پیدا کنند احتمال سفر هر یک از آن‌ها به کشور یکدیگر وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها