رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457557

نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد ازبکستان شدند

ساعت 24- معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی اتمی در راس یک هیات از نمایندگان این سازمان وارد شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان شدند.

«میخائیل چوداک اف» معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی اتمی در راس یک هیات از نمایندگان این سازمان وارد شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان شدند.

بر اساس گزارش سفارت ازبکستان در شهر «وین»، هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چهارچوب این سفر با مقامات وزارت انرژی، فرهنگستان علوم، کمیته دولتی امنیت صنعتی و آژانس «اوزاتم» دیدار و گفت‌وگو می کنند.

چوداک اف همچنین با اساتید و دانشجویان شعبه تاشکند دانشگاه ملی پژوهشی هسته‌ای ای «انستیتوی مهندسی- فیزیکی مسکو» در شهر تاشکند دیدار و در مورد توسعه انرژی اتمی در جهان سخنرانی می کند.

وی همچنین از دانشگاه دولتی سمرقند و مرکز اطلاع رسانی فن آوری های اتمی ازبکستان بازدید می‌کند.

در اوایل ماه سپتامبر سال 2018 میلادی «دمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه و «عبدالله عارف اف» نخست وزیر ازبکستان قراردادی را در مورد همکاری ساخت نیروگاه هسته ای امضا کردند.

همچنین شرکت «روس اتم» روسیه قرار است در ازبکستان نیروگاه هسته ای را شامل دو بلوک انرژی نسل «3+» با رآکتور ВВРЭР-1200 بسازد.

«جوره بیک میرزامحموداف» مدیر کل آژانس انرژی اتمی «اوزاتم» ازبکستان در این زمینه اظهار داشت: ساخت نیروگاه هسته ای در این کشور از سال 2022 میلادی آغاز خواهد شد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها