رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457609

حمله به کاروان تروریست‌ها، صدای آمریکا را درآورد

ساعت 24- وزارت خارجه آمریکا با انتشار یک بیانیه به حمله هوایی هشدارآمیز به کاروان کمک‌رسانی برای جبهه‌النصره ,واکنش نشان داد و این حمله را محکوم کرد.

style="text-align:justify">وزارت خارجه آمریکا با انتشار یک بیانیه به حمله هوایی هشدارآمیز به کاروان کمک‌رسانی برای جبهه‌النصره ,واکنش نشان داد و این حمله را محکوم کرد.
به دنبال ادعای وزارت دفاع ترکیه درباره حمله هوایی ارتش سوریه به کاروان نظامی این کشور در ادلب، دولت آمریکا این حمله را به شدت محکوم کرده است.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار یک بیانیه، حمله هوایی ارتش سوریه به کاروان امدادی ترکیه برای تروریست‌های جبهه‌النصره را حمله «بی‌ملاحظه» خوانده است.

وی در این بیانیه بدون اشاره به موارد مکرر نقض آتش‌بس توسط گروه‌های تروریستی، مدعی شده است: «رژیم [بشار] اسد و متحدانش هم اکنون باید به آتش‌بس در ادلب برگردند».

وی افزود: «حمله هوایی به کاروان ترکیه در ادامه حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان، کارکنان حوزه کمک‌های انسان دوستانه و زیرساخت‌ها صورت گرفته است. ما این خشونت را محکوم می‌کنیم و خشونت‌ها باید پایان یابد».

روز دوشنبه (دیروز) یک منبع در وزارت خارجه سوریه از ورود یک کاروان حامل کمک‌های نظامی برای جبهه النصره در استان ادلب سوریه خبر داد و سپس رسانه‌ها از حمله هوایی در نزدیکی این کاروان خبر دادند.

به گفته منبع وزارت خارجه سوریه، ترکیه با ارسال یک کاروان که از مرز سوریه عبور و حاکمیت سوریه را نقض کرده و در حال کمک‌رسانی به تروریست‌های جبهة النصره در محور خان‌شیخون است.

پیشتر در خبرها آمده بود که ارتش سوریه یکشنبه شب موفق شد پس از چند روز درگیری و محاصره شهر خان‌شیخون در جنوب استان ادلب، بعد از پنج سال وارد آن شود.

«دیدبان حقوق بشر سوریه» نزدیک به معارضان اعلام کرد که کاروان کمک‌رسانی ترکیه که یکی از گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه آن را همراهی می‌کرده، روز دوشنبه هدف حمله هوایی قرار گرفته و یک نفر کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. اما مرکز مستندسازی سوریه اعلام کرد که تعداد کشته‌ها سه نفر است و هر سه نفر عضو تروریست‌های «فیلق الشام» بوده‌اند.

پیش از این وزارت دفاع ترکیه ضمن تایید ارسال تجهیزات نظامی و کمک برای بخشی از منطقه ادلب تحت کنترل معارضان و تروریست‌ها، اعلام کرد کاروان این کشور توسط جنگنده‌های ارتش سوریه مورد حمله قرار گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها