رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457613

توییت ایوانکا ترامپ درباره مراکش جنجال به پا کرد

ساعت 24- فعالان مراکش از دولت کشورشان خواستند درباره توییت دختر ترامپ مبنی بر اینکه "دولت مراکش قصد دارد اصلاحاتی در سیستم وراثتی خود ایجاد کند"، توضیح دهد.

style="text-align:justify">به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، ایوانکا ترامپ، دختر ترامپ در این توییت از تصمیم دولت مراکش برای انجام اصلاحاتی در قانون وراثتی این کشور قدردانی کرد.
وی در ادامه نوشت، چشم امید به حمایت از این گام در جهت حمایت از زنان دارد و در این باره از رهبری قوی سفیر مراکش در واشنگتن قدردانی کرد.

در این راستا، حفیظ زرزان، از اهالی مطبوعات و فعال حقوق بشری در توییتی در واکنش به اظهارات ایوانکا نوشت: دختر ترامپ بهتر از ما اصحاب مطبوعات مراکش را می‌شناسد و اخباری درباره اصلاح قانون وراثتی اعلام کرده است.

عمر احرشان، رهبر گروه عدالت و احسان مراکش؛ بزرگ‌ترین گروه اسلامی در این کشور هم در توییتی نوشت: اخبار مراکش را از خارج می‌شنویم. این مساله مشکل روابط را مطرح می‌کند و می‌طلبد که دولت مراکش توجه داشته باشد. این (ایوانکا) بالطبع یک شخص عادی نیست و دولت باید فورا توضیح دهد. یا اینکه سکوت نشانه صحت این خبر است.

آخرین بحث و بررسی‌ها درباره قانون وراثت مراکش به مارس ۲۰۱۸ بازمی‌گردد و سیاست‌مداران و حقوق‌دانان این کشور بیانیه لغو سیستم ارث از طریق رابطه نسبی را صادر کردند. در این بیانیه که حدود ۱۰۰ شخصیت مراکشی از جمله وزرا و روسای احزاب سابق و پژوهشگران مطالعات اسلامی آن را امضا کردند، آمده است، اگر وارث تنها مرد باشد، قانون ارث در مراکش استفاده کامل از این ارث را به او می‌دهد. در حالی که زن از این حق برخوردار نیست.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها