رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457616

مهاجرت مستاجران از تهران به شهرهای اطراف

ساعت 24- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه بالا رفتن قیمت مسکن طی یک سال و نیم گذشته و به تبع آن کاهش قدرت خرید باعث شده تا تعداد معاملات تجاری مسکن 19 درصد کاهش یابد، گفت: کاهش قدرت خرید مسکن و بالا رفتن نرخ اجاره بها باعث شده تا عده‌ای از مستاجران به شهرهای اطراف مهاجرت کنند.

style="text-align:justify">مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه تعداد معاملات مسکن کاهش یافته و به طور متوسط در برخی مناطق کاهش قیمت مسکن رخ داده آیا نرخ اجاره بها نیز نزولی بوده است یا خیر، گفت: زمانی که قیمت مسکن افزایش می‌یابد نرخ اجاره بهای مسکن نیز صعودی می‌شود و وقتی قیمت مسکن افت می‌کند اجاره بها نیز نزولی خواهد شد اما اینگونه نیست که چون قیمت مسکن صد در صد افزایش یافت نرخ اجاره بها نیز صد در صد رشد کند.

وی ادامه داد:‌ قیمت اجاره تابعی از قیمت مسکن است اما اینگونه نیست که با رشد جهشی قیمت مسکن نرخ اجاره بها نیز جهشی افزایش یابد. چرا که نرخ اجاره بها تناسبی برای خود دارد و مالکان نیز به خوبی می‌دانند که اگر نرخ اجاره بها را بیش از پیش افزایش دهند واحد مسکونی آنها خالی خواهد بود.

* نرخ اجاره کاهش خواهد یافت

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: حال که قیمت مسکن افت پیدا کرده نرخ اجاره بها نیز به تبع آن تا حدودی افت خواهد کرد؛ بنابراین گزارشی که می‌توان ارائه کرد این است که در تمام مناطق نرخ اجاره بها کاهش داشته است.

خسروی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که پرسید آیا آماری از وضعیت تعداد قراردادهای اجاره وجود دارد یا خیر،‌گفت: طی بازه زمانی سال گذشته تا کنون 19 درصد تعداد معاملات اجاره کاهش داشته است و این کاهش تعداد معاملات اجاره می‌تواند به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید باشد.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که دلیل دیگر کاهش تعداد معاملات اجاره چه چیزی می‌تواند باشد،‌گفت:‌ شاید یک از دلایل کاهش معاملات اجاره تمدید مدت اجاره میان موجر و مستاجر باشد اما باید اذعان کرد عده زیادی از مستاجران در تهران به شهرهای اطراف و کوچکتر مهاجرت کردند که باعث شده تعداد معاملات اجاره کاهشی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود قیمت مسکن در برخی مناطق متری 1 تا 3 میلیون تومان کاهش داشته است و تعداد معاملات نیز 78 درصد کاهش داشته است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها