رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457680

پا درمیانی بزرگان برای آشتی ۲ آیت ا... / تنش بین مقامات عقلانی نیست

ساعت 24- در ادامه واکنش ها به مشاجرات رسانه ای اخیر میان آیت ا... آملی لاریجانی و آیت ا... یزدی، دو تن از مراجع تقلید و دبیر شورای نگهبان ضمن مصلحت ندانستن این دست اظهارات در فضای عمومی، خواستار حل و فصل سریع تر این ماجرا شدند.

خبر
آیت ا... مکارم شیرازی: به این وضع خاتمه دهید


آیت ا... مکارم شیرازی در توصیه ای به این دو چهره برجسته حوزوی ضمن اشاره به این که تجربه نشان داده که این گونه درگیری ها هرگز نتیجه ای جز روشن شدن آتش فتنه و اختلاف در میان مردم ندارد، افزود: متواضعانه تقاضا دارم این باب را به کلی مسدود کنید و به آبروی روحانیت و نظام کمک فرمایید. من به همۀ شما عزیزان دعا می کنم که به این وضع خاتمه دهید و حتی اگر افرادی پادرمیانی کنند تا عزیزان از یکدیگر عذرخواهی کنند بسیار به جاست. آیت ا... نوری همدانی نیز در پی درخواست برخی از طلاب و فضلای حوزه برای موضوع اخیر، ضمن تماس تلفنی با آیات آملی لاریجانی و یزدی، تأکید کرد: الحمدلله شما بزرگواران خدمات فراوانی داشته اید و دارید و این موضوع پیش آمده موجب ناراحتی دوستان نظام و انقلاب و خوشحالی دشمنان گردید. این مرجع تقلید افزود: لازم می دانم با هر شکلی که صلاح می دانید این موضوع حل شود و بار دیگر یأس و ناامیدی دشمنان را فراهم سازید و موجبات خرسندی دوستان انقلاب را فراهم آورید.


آیت ا... جنتی: به زودی هر ۲ عزیر را در کنار یکدیگر خواهیم دید


آیت ا... جنتی دبیر شورای نگهبان هم در پاسخ به نامه جمعی از طلاب و دانشجویان برای حل مسئله میان دو تن از علما تأکید کرد که هرچند شورای نگهبان همواره صحنه گفت وگوهای جدی فقهی و حقوقی است و بحث‌های علمی و طلبگی و اختلاف نظرهای طبیعی در جلسات همیشه وجود داشته است، اما اهتمام همه اعضا بر این بوده که مسائلِ درون شورا به بیرون منتقل نشود و دیگران را نگران نکند. دبیر شورای نگهبان در ادامه حضور آیات عظام یزدی و آملی لاریجانی را مایه مباهات شورای نگهبان دانست و در ادامه از مردم و طلاب و دانشجویان خواست که راجع به این دو عالم قضاوتی منصفانه داشته باشند و مجاهدت ها و خدمات گذشته آنان را در نظر بگیرند و از دامن زدن به اختلافات پرهیز و از ادامه دادن این بحث توسط افراد ناآگاه جلوگیری کنند. آیت ا... جنتی در ادامه از گفت و گوی خود با این دو عضو شورای نگهبان خبر داد و گفت: هر دو بر حفظ آرمان‌های انقلاب و ضرورت حفظ و صیانت از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز پرهیز از اختلافات و بهانه ندادن به دست دشمنان مردم و نظام تأکید داشتند و ان شاءا... به زودی هر دو عزیز را در کنار یکدیگر خواهیم دید.


کدخدایی: دعوای طلبگی طبیعی است


عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم در واکنش به حواشی اخیر این اختلافات را «دعوای طلبگی» و طبیعی خواند و افزود: گاهی صداها بلندشده و مباحث داغ، لیکن بعداز آن دوستی‌ها پابرجاست. دشمنان طمع نکنند! اعضای شورا با وجود اختلاف نظر، باهم برادرند. محسن مهدیان فعال رسانه ای در واکنش به این توئیت کدخدایی آن را توهین به شعور مردم خواند و نوشت: این یعنی یک دسته بی تقوایی وتهمت داریم که جایز است ومخصوص طلبه هاست وفهم شما مردم کوتاه؛ درمنظومه امامین معصیتی بالاتر از وحدت شکنی نیست.


ربیعی: این مجادلات نه مسئله ای را حل می کند و نه به نفع جامعه است


علی ربیعی سخنگوی دولت هم در نشست خبری خود ضمن ابراز تأسف راجع به این مجادلات گفت: این مجادلات نه مسئله ای را حل می کند و نه به نفع جامعه است و نه دردی از مردم را در شرایط فعلی درمان می کند.


تولیت آستان قدس: نباید اجازه داد اختلاف سلایق به دشمنی تبدیل شود


همچنین به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم جشن میلاد عید سعید غدیر خم که در مجتمع فرهنگی بقیة ا...مشهد برگزار شد، با تأکید بر این‌که مسلمان باید «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» باشد، افزود: مسلمان اگر بغضی هم داشته باشد، باید نسبت به کفار و دشمنان اسلام باشد نه برادران و دوستان خود، در جامعه سلایق مختلف است اما نباید اجازه داد که به دشمنی و تفرقه تبدیل شود. وی تاکید کرد: البته مردم متحد هستند اما متأسفانه گاهی ادبیات و سخنان مسئولان و بزرگان به‌گونه‌ای است که نیاز به توجه دادن به اهمیت وحدت دارد، و این برای مردم و جامعه سم است.


توکلی:تنش بین مقامات عقلانی نیست


احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم ضمن ابراز تأسف از اظهارات مطرح شده تأکید کرد: در شرایطی که مردم آن قدر گرفتاری دارند تنش بین بلندپایه‌ترین مقامات نظام آن هم روحانی و مجتهد اصلا درست و عقلانی نیست. حجت الاسلام مجید انصاری عضو دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در گفت و گویی دیگر تصریح کرد که متاسفانه اظهارات بین آقایان یزدی و آملی لاریجانی و ادبیات به کارگرفته شده توسط آنان، دستاویز رسانه‌های بیگانه شده و قطعا روحانیت متعهد و فضلای حوزه را آزرده‌خاطر کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها