رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457723

سردار جلالی: تلاش ما این است که مردم بدون هیچ مشکلی از فرصت‌های فناوری بهره‌مند شوند

ساعت24-رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروزه فناوری‌ها ماهیت دوگانه فرصت-تهدید دارند و تمام تلاش ما این است که مردم و دستگاه‌های خدمات‌محور بتوانند بدون هیچ مشکلی از فرصت‌های فناوری بهره‌مند شوند.

سردار غلامرضا جلالی در جریان بازدید سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح از سازمان پدافند غیرعامل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های تخصصی این سازمان در حوزه‌های دفاع غیرعامل و مقابله با تهدیدات نوظهور، گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور راهبردهای عملیاتی و دفاعی کشور را در قالب نظام عملیاتی پدافند غیرعامل در بخش‌های حساسی و کلیدی پیگیری می‌کند که این نظام عملیاتی دارای هفت محور قابل است.

وی افزود: عملیات صیانت و حفاظت از مردم در برابر تهدیدات، عملیات حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، عملیات دفاع غیرنظامی کشور، عملیات پدافند سایبری- فیزیکی، عملیات پدافند ترکیبی و هیبریدی، عملیات پدافند نوین و عملیات پدافند سایبری- مردم‌محور که مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی است، هفت محور اصلی کار ما را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه امروزه تهدیدات ماهیت علمی و فناورانه دارند، تاکید کرد: همین مسئله این ضرورت را ایجاد می‌کند تا پدافند غیرعامل در لبه مرزهای علم و فناوری حرکت کند. امروزه فناوری‌ها ماهیت دوگانه فرصت-تهدید دارند و تمام تلاش ما این است که مردم و دستگاه‌های خدمات‌محور بتوانند بدون هیچ مشکلی از فرصت‌های فناوری بهره‌مند شوند و این مهم با رعایت الزامات پدافند غیرعامل کاملا دردسترس است.

وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل نیاز به همکاری و هم‌افزایی‌ همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در کشور وجود دارد، گفت: خوشبختانه ما شاهد ارتقای دانش عمومی در سطح کشور به خصوص پدافند غیرعامل هستیم و امید داریم بتوانیم یک وحدت رویه در بین مسئولان در خصوص اهمیت رعایت الزامات پدافند غیرعامل ایجاد کنیم.

جلالی در پایان با دعوت از جامعه علمی کشور برای تمرکز بر موضوعات پدافند غیرعامل، گفت: پدافند غیرعامل یک حوزه دانش‌بنیان و دانش‌محور است و ضرورت دارد ادبیات بومی و داخلی در این زمینه تولید شود تا بتوانیم در جهان فناوری‌پایه آینده اقتدار و حاکمیت خود را حفظ و تقویت کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها