رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457730

بازداشت شهروند دو تابعیتی در «لس‌آنجلس» به اتهام نقض تحریم‌های ایران

ساعت24-نیروهای امنیتی آمریکا یک شهروند دو تابعیتی ایرانی- آمریکایی را در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس به اتهام نقض تحریم‌های ایران بازداشت کردند.

از لس آنجلس ایالت کالیفرنیا خبر رسیده که نیروهای امنیتی یک تبعه دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی ۴۶ ساله را که از ترکیه وارد فرودگاه این شهر آمریکا شده بود، بازداشت کرده و دادستان‌های این کشور علیه او به اتهام نقض تحریم‌های ایران پرونده قضایی تشکیل داده‌اند.

به نوشته پایگاه آمریکایی «کُرت هاوس نیوز»(courthousenews) شهروند دو تابعیتی ایرانی- آمریکایی که نام او «مهدی ادی هاشمی» عنوان شده است، روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس به اتهام‌ نقض قوانین آمریکا به ویژه تحریم‌های این کشور علیه ایران بازداشت شده است.

در پرونده‌ای که دادستان‌های آمریکایی علیه او تشکیل داده‌اند، این مرد ۴۶ ساله به انجام ۲۱ فقره نقض قوانین آمریکا متهم شده و مقام‌های قضایی این کشور مدعی هستند که او با اطلاع قبلی از قوانین آمریکا به ویژه قوانین مربوط به تحریم‌های ایران، «ماشین‌آلات پردازش فلزات» به ایران ارسال و تحریم‌ها را نقض کرده است.

بر اساس دادخواستی که علیه آقای هاشمی تهیه شده، دادستان‌ها مدعی شده‌اند که او از شرکت‌هایی در آمریکا و کانادا ماشین‌آلاتی خریداری کرده و با فاکتورهای جعلی آنها را به امارات متحده عربی فرستاده است و از آنجا هم این ماشین آلات به ایران ارسال شدند.

طبق ادعای مقام‌های قضایی آمریکا، این شهروند دو تابعیتی شخصا دو بار تلاش کرده ماشین آلات مذکور را از طریق بندر «لانگ بیچ» در جنوب کالیفرنیا از آمریکا خارج کند.

«نیکولا تی هانا» دادستان لس آنجلس سه شنبه (دیروز) در بیانیه‌ای مدعی شده که صدور این ماشین آلات به ایران، قوانین مربوط به «عدم اشاعه اتمی و مبارزه با تروریسم» را نقض کرده است.

به گفته او، علیه این شهروند دو تابعیتی به دلیل ارائه اطلاعات نادرست به مقام‌های آمریکایی و دروغگویی درباره فعالیت‌هایش هم اقامه دعوی شده است.

دادستان لس آنجلس مدعی است که اقدامات این فرد علاوه بر نقض قوانین تحریمی آمریکا، نقض قانون «اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی» هم بوده است.

مقام‌های قضایی آمریکا به صورت غیابی علیه یک ساکن امارات متحده عربی به نام «فیروز خان» هم به دلیل ایفای نقش در ارسال ماشین آلات به ایران اقامه دعوی کردند.

این شهروند دو تابعیتی در جلسه تفهیم اتهام خود همه اتهامات وارده را رد کرده و اعلام بی‌گناهی کرده است.

دادگاه لس آنجلس بعد از شنیدن اظهارات او برایش قرار بازداشت بدون وثیقه صادر کرده و وی را روانه بازداشتگاه کرده است.

قرار است ۱۵ اکتبر (۲۳ مهرماه) اولین جلسه رسمی رسیدگی به اتهامات او برگزار شود؛ اتهاماتی که به ادعای رسانه‌های آمریکایی در صورت تایید آنها، احتمال صدور حکم زندان برای او تا ۳۲۰ سال وجود دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها