رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457739

ظریف: چندجانبه‌گرایی نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است/ نمیتوانیم امنیت را با هیچ مبلغی خریداری کنیم

ساعت24-وزیر امور خارجه ایران گفت: ما در چهارچوب برجام تعهدات خود را کاهش دادیم اگر ما برجام را نقض می‌کردیم اروپا می‌توانست با بردن پرونده ما به شورای امنیت از مکانیسم ماشه استفاده کرده و تحریم‌ها را بازگرداند.

ظریف
محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در مؤسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (سیپری) حضور یافت و ضمن ایراد سخنرانی به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

وی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: شما نمی‌توانید در امنیت باشید وقتی در افغانستان امنیت برقرار نباشد. شما نمی‌توانید امنیت را با هیچ مبلغی خریداری کنید.

ظریف خاطرنشان کرد: ما در ایران میزبان مهاجران افغانستانی هستیم که در مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران چندجانبه‌گرایی را نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت برشمرد.

وزیر خارجه همچنین به خروج آمریکا از یونسکو، معاهده پاریس و ... اشاره کرد و افزود: مگر INF را کنگره تصویب نکرده بود که آمریکا از آن خارج شد؟

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ۱۵ گزارشی که تا به حال آژانس بین المللی انرژی اتمی صادر کرده نشان داده ایران در چارچوب تعهدات خود عمل کرده است. حتی گزارش‌های بعد از خروج آمریکا از برجام همچنان نشان می‌دهد ما در چارچوب برجام عمل کرده‌ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: برجام یک توافق چندجانبه بود که آمریکا از آن خارج شد. ما در چهارچوب برجام تعهدات خود را کاهش دادیم اگر ما برجام را نقض می‌کردیم اروپا می‌توانست با بردن پرونده ما به شورای امنیت از مکانیسم ماشه استفاده کرده و تحریم‌ها را بازگرداند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها