رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457757

لاوروف: مسکو قاطعانه در کنار دولت و مردم ونزوئلا ایستاده است

ساعت24-وزیر خارجه روسیه در دیدار با معاون رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد که مسکو در مقابل فشارهای خارجی و تحریم‌ها به طور کامل در کنار کاراکاس ایستاده است.

laquo;سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در دیدار با «دلسی رودریگوئز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا که به مسکو سفر کرده است تأکید کرد که روسیه به طور کامل در کنار ونزوئلا و علیه فشارهای خارجی و تحریم‌ها علیه این کشور ایستاده است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف با اشاره به نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در کاراکاس که در ماه جولای برگزار شد تأکید کرد که شرکت کنندگان در این نشست بر همبستگی با مردم و دولت ونزوئلا بر مبنای موازین و هنجارهای حقوق بین الملل و منشور ملل متحد تاکید کردند.

لاوروف افزود: «مسکو همواره به این اصول متعهد است و برای تعیین حق سرنوشت با مردم ونزوئلا و هر کشور دیگری که این مسیر استقلال و مخالفت با روشهای یکجانبه غیرقانونی را انتخاب کند همراهی خواهد کرد.»

وی متذکر شد که روسیه و ونزوئلا قصد دارند درباره جزئیات همکاریها میان دو کشور درباره مسائل بین‌المللی از جمله در سازمان ملل و دیگر چارچوبهای چندجانبه مذاکره کند.

دلسی رودریگوئز نیز در این دیدار گفت: «تحریمها علیه ونزوئلا فرصتهای جدیدی را در زمینه روابط میان کاراکاس و مسکو ایجاد کرده است.»

خبرگزاری اینترفکس نیز گزارش داد که معاون رئیس جمهور ونزوئلا حامل نامه «نیکلاس مادورو» به «ولادیمیر پوتین» و قدردانی از روسیه برای حمایت از ونزوئلا و مردم این کشور است.

به دنبال شکست آمریکا و متحدانش برای ساقط کردن دولت مشروع مادورو و جایگزین کردن آن با یک دولت دست نشانده به رهبری «خوان گوایدو»، و در ادامه فشارهای واشنگتن علیه کاراکاس، دونالد ترامپ اوایل مرداد تحریمهای جدیدی علیه این کشور وضع کرد و تمام داراییهای دولت ونزوئلا در آمریکا را مسدود کرد.

رسانه های آمریکا همچنین از طرح دولت آمریکا برای محاصره دریایی ونزوئلا خبر داده‌اند. مقامات آمریکایی می‌گویند که ترامپ از اقدامات مخالفان ونزوئلا برای ساقط کردن مادورو ناامید شده است و به همین دلیل به دنبال اجرای طرح محاصره دریایی علیه این کشور است.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال 1397 در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها