رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457769

افزایش ورود زائران غیرایرانی اربعین حسینی از مرز آستارا

ساعت 24- سرپرست استانداری گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال زائران غیرایرانی بیشتری برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی از مرز آستارا وارد کشور ما شوند.

style="text-align:justify">ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی در رشت اظهار داشت: از مردم گیلان جهت حضور ارزشمند، فعالانه و پرنشاط در برپایی جشن‌های اعیاد دهه ولایت و امامت و همچنین از برادران و خواهران اهل سنت در شهرستان‌های تالش و رضوانشهر بابت ایجاد همدلی و همبستگی تشکر می‌کنم.
سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه برگزاری جلسات منظم کمیته‌ها، هماهنگی‌ و انسجام‌بخشی برای اجرای تصمیمات در زمینه اربعین حسینی بسیار اهمیت دارد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای اعمال شود تا میزان آگاهی زائران و علاقمندان افزایش یابد و پیگیری‌ها به شکل مستمر و جدی انجام شود.

زارع با بیان اینکه زائران اربعین حسینی از ابتدای شهریور ماه می‌توانند در سامانه "سماح" ثبت‌نام کنند گفت: زیرساخت و امکانات لازم برای استقرار و خدمات‌رسانی به زائران باید در مرز توسط کمیته مربوط به آن تأمین شود و پیش‌بینی می‌شود که امسال تعداد زائران افزایش یابد لذا تمهیداتی که صورت گرفته کمک‌کننده است.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به افزایش ورود زائران غیرایرانی از مرز جمهوری آذربایجان به کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از زائران حسینی از مرز جمهوری آذربایجان وارد ایران می‌شوند باید تمهیدات لازم برای چگونگی ورود، استقرار، تغذیه و حرکت آنها به سمت عراق انجام شود.

وی به مطالبی نظیر شیوه اطلاع‌رسانی‌ها، پوشش خبری پیاده‌روی اربعین حسینی و استفاده مطلوب از ظرفیت ریل و راه‌آهن جهت تسهیل حمل و نقل زائران حسینی اشاره کرد و افزود: برای رفع نواقص مربوط به خدمات‌رسانی زائران نیز باید در جلساتی با حضور فرماندار رشت و دیگر مسئولان برنامه‌ریزی شود.

زارع افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال با حضور گسترده مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی روبه‌رو باشیم که نشان از وحدت مردم، اقتدار مسلمانان و شیعیان دارد بنابراین سلامت و امنیت زائران برای ما بسیار اهمیت دارد و کمیته فرهنگی اربعین نیز باید از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها برای پوشش خبری مناسب استفاده کند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها