رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457780

روسیه حمایت قاطع خود را از ونزوئلا اعلام کرد

ساعت 24- وزیرخارجه روسیه در جریان دیدار با معاون رئیس جمهور ونزوئلا حمایت کامل خود را از دولت این کشور اعلام کرد.

style="text-align:justify">به گزارش تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در دیدار با «دلسی رودریگوئز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا حمایت قاطع مسکو از دولت ونزوئلا در مقابل فشارهای خارجی و تحریم‌ها را اعلام کرد.
وزیرخارجه روسیه همچنین افزود که مسکو برای تعیین حق سرنوشت با مردم ونزوئلا و هر کشور دیگری که این مسیر استقلال و مخالفت با روشهای یکجانبه غیرقانونی را انتخاب کند، همراه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا نیز که به روسیه سفر کرده، تحریم‌ها و فشارهای آمریکا را فرصتی برای نزدیکی راهبردی بیشتر میان روسیه و ونزوئلا عنوان کرد.

گفته شده معاون رئیس جمهور ونزوئلا در سفر خود به روسیه حامل نامه «نیکلاس مادورو» به «ولادیمیر پوتین» و قدردانی از روسیه برای حمایت از ونزوئلا بوده است.

ونزوئلا از ماه ژانویه سال‌جاری در پی درخواست‌های «خوان گوآیدو» سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا برای انجام تظاهرات و شورش خیابانی با بحران سیاسی جدی مواجه شد. حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از ادعای گوآیدو علیه دولت منتخب «نیکلاس مادورو» این تنش‌ها را تشدید کرد، هرچند در مقابل دولت‌های روسیه، چین، ایران و ترکیه از دولت منتخب ونزوئلا حمایت می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها