رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457834

درمان تومورهای سلول‌های سرطان سینه

ساعت24 - کارشناسان در نظر دارند راهکاری جدیدی برای مقابله با تولید سلول‌های سرطانی و گسترش آن به مناطق مختلف بدن با استفاده از امواج الکترومغناطیسی پیدا کنند.

سرطان سینه
div>
کارشناسان به تازگی در مطالعه‌های خود درجست‌وجوی راهکار‌های جدیدی برای مقابله با این سرطان خطرناک هستند. یکی از راهکار‌ها استفاده از انرژی بسیار پرقدرت امواج الکترومغناطیس است که می‌تواند سبب مرگ سلول سرطانی و جلوگیری از گسترش سرطان به دیگر مناطق بدن شود.

بنا بر آمار‌ها، بیشتر درمان‌ها برای کمک به بیمارانی که دچار گسترش سرطان به دیگر اعضای بدن هستند بدون نتیجه می‌ماند و بیشتر بیماران جان خود را از دست می‌دهند؛ به همین دلیل پزشکان در جست‌وجوی راهکار‌هایی جدید برای جلوگیری از گسترش سرطان هستند.

یکی از جدیدترین دستاورد‌ها در این زمینه استفاده از میدان‌های الکترومغناطیس است. کارشناسان در آزمایش موفق شده‌اند رشد سلول‌های سرطان سینه پس از قرارگرفتن در برابر میدان میکرومغناطیسی را متوقف کنند.

این مطالعه توسط دانشمندان دانشگاه اوهایو انجام شده است و دانشمندان امیدوارند با ادامه آزمایش‌ها بتوانند این شیوه جدید درمانی را به جامعه‌های بین‌المللی معرفی کنند.

در این شیوه ابتکاری درمانی، دانشمندان از یک سیم پیچ استفاده کرده‌اند که می‌تواند مقدار‌های یکسانی از انرژی الکترومغناطیس را در طیف وسیعی از سلول‌های سرطانی منتشر کند.

تیم دانشگاهی همچنین ابزاری تولید کرده است که می‌تواند جهت حرکت سلول را به وسیله میکروسکوپ ردیابی کند. استفاده از این دستگاه می‌تواند سبب افزایش میزان نظارت پزشکان بر نحوه نابودی تومور‌های سرطانی شود.

امروزه متناسب با درجه سرطان سینه و مواردی از جمله سن، نژاد، سابقه خانوادگی و زمان شناسایی سرطان، روش‌های مختلفی برای کمک به درمان و کنترل بیماری از سوی پزشکان به بیماران ارائه می‌شود.

بیشتر درمان‌ها برپایه شیمی درمانی، برق درمانی، انجام عمل جراحی و مصرف برخی داروهاست. امروزه دانشمندان راهکار‌های مختلفی برای مقابله با سرطان سینه ابداع کرده‌‎اند که از آن جمله می‌توان به تحریک سیستم ایمنی بدن برای نابودی تومور‌های سرطانی اشاره کرد.

دانشمندان دریافتند ترکیب استفاده از برخی دارو‌های خاص درمان سرطان به ویژه آن دسته از دارو‌ها که سیگنال‌های رشد سلولی به وسیله پروتئین AKT را هدف قرار می‌دهند همراه با استفاده از میدان الکترومغناطیس سبب اثرگذاری بسیار زیاد بر نابودی تومور‌های سرطان سینه می‌شوند.

دانشمندان در مرحله‌های آینده مطالعه در نظر دارند به آزمایش فعال ساختن میدان الکترومغناطیس روی موش‌های آزمایشگاهی و حیوان‌ها بپردازند و در نهایت پس از بررسی‌های کامل، آزمایش را روی انسان‌ها برای کنترل و جلوگیری از پیشرفت سرطان انجام دهند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها