رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457860

تازه‌ترین موضع‌گیری کره شمالی درباره مذاکرات با آمریکا

ساعت 24-به دنبال سفر فرستاده ویژه آمریکا به سئول برای احیای مذاکرات هسته‌ای با پیونگ‌یانگ، کره‌شمالی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، هیچ "علاقه‌ای" به گفت‌وگو ندارد مگر اینکه واشنگتن "تشدید تحرکات نظامی خصمانه" را متوقف کند.

خبر
گفت‌وگوها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن از زمان برگزاری دومین نشست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی که ماه فوریه در هانوی بود و بدون نتیجه پایان یافت، مسکوت مانده است.

دیدار بعدی رهبران آمریکا و کره‌شمالی ماه ژوئن در منطقه غیر نظامی شده دو کره بود که طرفین برای از سرگیری گفت‌وگوهای کاری توافق کردند اما چنین مذاکراتی هنوز برگزار نشده است. در همین حال کره‌شمالی در هفته‌های اخیر چندین آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد در اعتراض به مانورهای سالانه ایالات متحده با سئول داشته است.

استفان بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی که مذاکرات در سطح کاری را رهبری می‌کند، چهارشنبه در سفری سه روزه وارد سئول شد و گفت واشنگتن "آماده همکاری" است به شرط آنکه پیونگ‌یانگ چنین نیتی داشته باشد.

اما سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی امروز با انتقاد از آزمایش موشک کروز میان برد آمریکا که دوشنبه انجام شد و طرح‌هایی برای استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ در این منطقه که آن‌ها را تحرکاتی "خطرناک" و "تحریک‌کننده یک جنگ سرد جدید" توصیف کرد، تردیدهایی درباره از سرگیری مذاکرات به وجود آورد.

او در بیانیه‌ای که "آژانس خبری مرکزی کره" (کی‌سی‌ان‌ای) منتشر کرد، تاکید کرد: این تحرکات ما را وادار می‌کند تا راهی واقع‌بینانه برای تغییر بیشتر توجه خودمان به تقویت بازدارندگی فیزیکی مورد بررسی قرار گیرد. موضع ما برای حل و فصل تمامی مسائل به سبکی مسالمت‌آمیز و از طریق گفت‌وگو و مذاکره بدون تغییر باقی مانده است. با این حال گفت‌وگوی همراه با تهدیدات نظامی اصلا مورد علاقه ما نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها