رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 458015

امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: اگر صدا و سیما از زندگی اهل بیت فیلم بسازد، اثرش از مداحیها، کف زدن‌ها و سینه‌زدن‌ها بیشتر است

ساعت24-خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مجامع ما و صدا و سیما که دستش باز است حرکات و الفاظ افرادی مانند مسلم بن عقیل را نمایش بدهد که صدها بار از مداحی ها و کف زدن و سینه زدن ها ارزش بیشتری دارد.

محمد امامی کاشانی

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: این صدا و سیما خیلی دستش در گروه فیلم و هنر باز است فیلمی باشد از مسلم ابن عقیل که دشمن چه کلماتی داشت و مسلم چه کلماتی داشت. اگر این‌ها فیلم و هنر شود و نمایش داده شود از این مداحی‌ها و کف زدن‌ها و سینه‌زدن‌ها اثرش بیشتر است. باید زندگی اهل بیت را به نمایش گذاشت.

آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک ایام عید سعید غدیر گفت: دین وقتی تمام آثارش را دارد که با ولایت باشد چون یک حقیقت است. نبوت و امامت یک حقیقت است. شیخ شهاب‌الدین سهروردی می‌گوید سنت و کتاب یا نبوت و امامت در آسمان‌ها یکی بودند و روی زمین دوتا شدند، همچون یک کتاب که متن و تفسیرش یک حقیقت است.

به نوشته ایلنا، خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: مساله ولایت و امامت و نبوت در عالم بالا یک حقیقت است و به زمین که می‌رسد پیامبر مامور ابلاغ وحی و امیرالمومنین مامور تبیین وحی می‌شوند. از این نعمت باید بهره گرفت. نعمت ولایت بزرگترین نعمت است و بهره نعمت هماهنگ بودن با ولی خداست. باید به سراغ یار رفت و اعمال را با او تطبیق کرد. معنای عید غدیر و ولادت موسی‌ ابن جعفر و شهادت‌ها و وفات‌ها همین است. اگر از این نعمت‌ها غفلت شود اصل دین از دست می‌رود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نعمت دین که از دست انسان گرفته می‌شود اعتقادش این می‌شود که یزید ابن معاویه حجت خداست. اینجاست که انسان می‌فهمد نعمت ولایت چقدر مهم است. ایام عاشورا نزدیک است. این صدا و سیما که خیلی دستش در گروه فیلم و هنر باز است این‌ها را به هنر و فیلم در آورد. فیلمی باشد از مسلم ابن عقیل که دشمن چه کلماتی داشت و مسلم چه کلماتی داشت. اگر این‌ها فیلم و هنر شود و نمایش داده شود از این مداحی‌ها و کف زدن‌ها و سینه‌زدن‌ها اثرش بیشتر است. باید زندگی اهل بیت را به نمایش گذاشت.

امامی کاشانی در خطبه دوم نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: در دیداری که دولت محترم جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب داشتند نکات مهمی در فرمایشات ایشان است. از مساله اقتصاد به اینکه باید اقتصاد را رونق داد و کشور را از فقر نجات داد توصیه کردند و گفتند نباید مثل کشورهای سرمایه داری و مثل آمریکا باشد. سرمایه گذاشتن و تولید کردن و کار ایجاد کردن خوب است آن کسی که پول دارد و سرمایه می‌گذارد می‌خواهد سود ببرد ولی نکته این است که این کار به چه صورتی باشد، پول را صرف کارهایی کند که برای کشور مفید است مثل تولید نه خرید و فروش‌هایی که مفید نیست.

لینک کوتاه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها