رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 458021

کره شمالی: مایک پامپئو برای دیپلماسی آمریکا سَم است

ساعت24-وزیر خارجه کره شمالی، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا را یک «گیاه سمی» برای دیپلماسی واشنگتن خواند.

وزیر خارجه کره شمالی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره پاربرجا ماندن تحریمهای سخت علیه کره شمالی تاکید کرد که اگر واشنگتن بخواهد از تحریمها در توافق با کره شمالی سوء استفاده کند یک اشتباه محاسباتی بزرگ خواهد بود.

مایک پامپئو اخیرا در واکنش به آزمایشهای موشکی کره شمالی، این اقدامات را نگران کننده خواند و تاکید کرد که تحریمهای علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور به طور کامل خلع سلاح اتمی نشود سرجای خود باقی خواهد ماند.

«ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی در یک بیانیه تاکید کرد که پیونگ یانگ هم برای مذاکره و هم برای گزینه های دیگر آماده است اما این برای واشنگتن یک تهدید بزرگ است که برای مدت طولانی به رویکرد خصمانه خود وابسته شده است.

ری یونگ هو در بیانیه خود که در خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده است، شدیدا از اظهارات اخیر مایک پامپئو انتقاد کرد و وی را یک گیاه سمی برای دیپلماسی آمریکا خواند.

کره شمالی بامداد پنجشنبه نیز به اقدام اخیر آمریکا در آزمایش موشک کروز میان‌برد و برنامه‌های این کشور برای مستقر کردن جنگنده‌های اف‌-۳۵ و جنگ‌افزارهای نظامی در نزدیکی شبه‌جزیره کره شمالی واکنش نشان داد و آن را خطرناک توصیف کرد.

به نوشته رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت مواضع این کشور مبنی بر اینکه تمامی مسائل بایستی از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل شوند ثابت است و تغییر نکرده است.

در بیانیه این سخنگو آمده است: «تحرکات خطرناک و غیرمعمولی اکنون در جریان هستند که جنگ سرد جدیدی را در شبه جزیره کره و در منطقه کلید خواهند زد.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها