رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 458109

عراق کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد

ساعت 24-عراق برایان مک‌فیترز، کاردار سفارت آمریکا در بغداد را احضار و تاکید کرد، عراق صحنه و میدانی برای درگیری‌ها و اختلافات نیست.

خبر
شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از برخی منابع خود اعلام کرد، محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش میدان و صحنه درگیری‌ها نیست، گفت: بغداد تمامی گزینه‌های دیپلماتیک و قانونی را برای جلوگیری از هرگونه دخالت در امور خود بررسی می‌کند.

وزیر خارجه عراق با اشاره به احضار کاردار سفارت آمریکا در بغداد به دلیل عدم حضور سفیر آمریکا گفت: عراق به اصل حسن همجواری با همسایگان خود که موجب حفظ امنیت عراق و منطقه می‌شود، پایبند است.

او افزود: عراق میدانی برای درگیری‌ها و اختلافات نبوده، بلکه عرصه‌ای برای سازندگی و توسعه است.

حکیم در ادامه طرف آمریکایی را به پایبندی به اجرای بندهای توافقنامه مشارکت استراتژیک با عراق در ابعاد امنیتی و اقتصادی که موجب تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف می‌شود، دعوت کرد.

پس از آنکه چهار پایگاه نیروهای حشد شعبی عراق در ژوئیه گذشته هدف انفجارهای مبهمی قرار گرفت، نیروهای حشد شعبی آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول این انفجارها دانستند.

در مقابل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هر گونه ارتباط کشورش با انفجارهای رخ‌داده در انبارهای مهمات حشد شعبی عراق را تکذیب کرد و مدعی شد: واشنگتن از حاکمیت عراق حمایت کرده و دستورالعمل‌های دولت عراق درباره استفاده از حریم هوایی این کشور را رعایت می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها