رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 458304

اعتراضات در شهر مرزی اردن با سوریه برای دومین روز متوالی

ساعت24-شهر «الرمثا» در شمال اردن واقع در مرز سوریه برای دومین روز متوالی شاهد اعتراضات مردمی بود که به درگیری با نیروهای پلیس کشیده شد.

به دنبال تصمیم دولت اردن برای محدود کردن واردات سیگار، شهر مرزی الرمثا از دو روز پیش شاهد برگزاری اعتراضات مردمی است که خواهان استعفای دولت اردن هستند.

صدها نفر از مردم شهر الرمثا روز شنبه (دیروز) نیز با تظاهرات در خیابان‌های اصلی شهر شعارهایی علیه دولت اردن سر دادند.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، معترضان به سمت خودروهای نیروهای امنیتی کوکتل مولوتف، مواد محترقه و سنگ پرتاب می‌کردند.

معترضان همچنین با آتش زدن لاستیک‌های خودروها، خیابان‌ها را مسدود کردند و نیروهای پلیس نیز با شلیک گاز اشک‌آور سعی کردند معترضان را متفرق سازند و گفته می‌شود که شماری از معترضان زخمی شده‌اند.

این اعتراضات پس از آن آغاز شد که رانندگان تاکسی‌های که در خط سوریه و لبنان تردد دارند و در اصطلاح محلی به آن‌ها «البحّاره» گفته می‌شود، مخالفت خود را با سیاست‌های دولت در خصوص اعمال محدودیت برای واردات سیگار و برخی کالاهای دیگر اعلام کردند.

پیش از این رانندگان اجازه داشتند در حین جابجایی مسافران در خط سوریه، مقادیری کالا از سوریه خریداری کرده و بدون پرداخت عوارض گمرک وارد اردن کرده و در آنجا به فروش برسانند که سود بالایی برای آنها داشت.

از سوی دیگر «عبدالمجید الرحامنه» مدیر کل اداره گمرک اردن پس از نشست با نمایندگان دولت و سرشناسان شهر الرمثا از توافق با آن‌ها برای مقابله با هر گونه تلاشی در جهت قاچاق مواد مخدر، سلاح و سیگار و تسهیل در واردات کالاهای شخصی اعم از پوشاک، مواد غذایی و غیره بر اساس قوانین، خبر داد.

الرحامنه همچنین گفت که درباره تدوین سازوکار مناسب جهت تسهیل تردد مسافران از طریق گذرگاه مرزی «جابر» در ایام تعطیل توافق حاصل شد.

در همین ارتباط کمیته هماهنگی «بحارة الرمثا» با انتقاد از دولت اردن به ریاست «عمر الرزاز» تأکید کرد که این اعتراضات برای مخالفت با تصمیمات اجحاف‌آمیز دولت در قبال «بحاره» و اهالی شهر الرمثا به بهانه قاچاق سیگار، برگزار شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها