رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 458422

رئیس جمهوری: سیاست ما تعامل گسترده با جهان است/کسی که میخواهد با من عکس بگیرد باید همه تحریم‌ها را بردارد/ما مرد مذاکره بودیم و همه دنیا هم این را قبول دارد /لازم باشد با هر کسی حرف می زنیم

ساعت 24-رئیس جمهوری با بیان اینکه سیاست ما تعامل گسترده با جهان است، ‌گفت:‌ اگر کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد، این کار امکان پذیر نیست مگرآ نکه روزی از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارد و به حقوق ملت ایران احترام بگذارد.

خبر
رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها اگر امنیت بیشتر در منطقه می‌خواهند و می‌خواهند با کشورهای منطقه روابط بهتری داشته باشند باید از تحریم ها برگردند، گفت: ما دنبال عکس گرفتن با کسی نیستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت رجایی و باهنر گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم از مسیر و راه مخلصانه آن دو شهید برای کشور و رفاه ملت مان استفاده و بهره‌برداری کنیم همچنانکه آن دو شهید این چنین بودند.

وی ادامه داد: بعضی ها روح کوچکی دارند با یک پست و ترفیع و مقام خود و راه‌شان را گم می کنند. شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدای ما مثل مطهری به ما آموختند چگونه زندگی کنیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا و فارس و مهر بخوانید؛

*{ با شاره به آشنایی خود با شهیدان رجایی و باهنر از قبل از نقلاب اسلامی}: وقتی این دو شهید نخست وزیری و ریاست جمهوری را بر عهده گردیدند در تواضع اینها یک سر سوزن تغییر نکردند و همان رجایی و باهنر قبل انقلاب بودند و این خیلی مهم است که در فراز و نشیب زندگی و در روزهای سخت و در روزهای راحت روح و قدرت و توانایی و اراده انسان و تواضع انسان در برابر مردم تغییر پیدا نکند.

* صبح وقتی کارت حضور در محل کار را زدیم برای خدمت به مردم و تا آن لحظه ای که توان داریم کارمان را ادامه داد و افتخار کنیم خدمت به مردم افتخار است.

* اواخر سال ۱۳۵۹ ما جلسه‌ای در نخست‌وزیری با شهید رجایی داشتیم که شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز حضور داشتند. این جلسه ساعت ده شب بود. ما نشسته بودیم ایشان پشت میز بودند. آقای بهشتی اشاره کرد کمی آرام تر حرف بزنید چون ۴۸ ساعت است شهید رجایی نخوابیده بود. این‌طور با اخلاق و فداکاری کار می کردند.

*تمام اعضای خانواده بشری را به عنوان جمع خانواده حق بدانیم و اگر هم چنین روحیه ای داشته باشیم ما همه مشکلات مان را می توانیم حل کنیم. خداوند این قدرت، هوش و اراده را به ما داده است. ما اهل ایران هستیم با فرهنگ بزرگ و مسلمان هستیم با فرهنگ درخشان قرآن پیامبر و ائمه هدی.

* با وحدت و یکپارچگی از مشکلات به خوبی می توانیم عبور کنیم، امیدواریم همان قولی که وزیر مسکن دادند به توانیم ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیمه تمام را تکمیل کنیم و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را بسازند و تحویل دهند و همه اینها تا پایان دولت دوازدهم محقق می‌شود.

* سیاست جمهوری اسلامی ایران و دولت دوازدهم نسبت به روابط خارجی با دنیا تغییر نکرده است، ما از روز اول که آمدیم شعارمان تعامل سازنده با جهان بود چهار سال دولت یازدهم را با همین شعار طی کردیم و در این دو سال دولت دوازدهم هم با همین شعار پیش رفتیم و مقام معظم رهبری در آغاز این دولت اعلام کردند که سیاست ما تعامل گسترده با جهان است.

* سیاست ایران و دولت دوازدهم نسبت به روابط خارجی با دنیا تغییر نکرده است، ما از روز اول که آمدیم شعار ما تعامل سازنده با جهان بود، ۴ سال دولت یازدهم را نیز با همان شعار طی کردیم. رهبر انقلاب در آغاز دولت اعلام کردند سیاست ما تعامل گسترده با جهان است یعنی یک گام فراتر از گام دولت برداشتند. ما بر همین مبنا حرکت می‌کنیم و خواهان تنش با دنیا نیستیم بلکه خواهان امنیت در منطقه و آماده همکاری با کشورها دوست هستیم و آماده ایم که به همه مقررات بین المللی عمل کنیم.

*ما مسیری را برای توانمندتر کردن ایران و قدرت ملی انتخاب کردیم. هرچه قدرت ملی افزایش یابد امید دشمنان به توطئه علیه ایران کاهش پیدا می‌کند. اصل برای ما امنیت و منافع ملی و پیمودن آرمان های انقلاب است. لازم باشد با هرکسی حرف می‌زنیم و لازم باشد می‌ایستیم و دفاع می‌کنیم و در برابر زورگو می‌ایستیم. هدف ما سرافرازی و قدرت ایران است.

* کلید تحولات مثبت در اختیار واشنگتن است، اگر امنیت بیشتر در منطقه می‌خواهند و می‌خواهند با کشورهای منطقه روابط بهتری داشته باشند و مدعی هستند از ایران هیچ چیزی نمی‌خواهیم، باید از تحریم ها برگردند. اگر همه تحریم ها را برداشتید آن وقت شرایط طور دیگری می‌شود.

** ما به دنبال حل مسائل و مشکلات هستیم اما دنبال عکس نیستیم. این که کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد این کار امکان پذیر نیست. البته فتوشاپ آن امکان پذیر است ولی واقعی آن امکان پذیر نیست، مگر آن که یک روزی از تمام تحریم های ظالمانه خود دست بردارند به حقوق ملت ایران احترام بگذارند، آن وقت شرایط جدیدی است و می شود درباره آن فکر کرد و براساس منافع ملی ما خود حرکت می کنیم.

*{ با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند از ایران هیچ چیزی نمی‌خواهیم جز اینکه ایران سلاح اتمی نسازد و این گفته ناصحیحی است}: ما به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم، چرا که اراده و دکترین نظامی ما بر پایه سلاح‌های متعارف بوده و به هیچ عنوان به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نیستیم.

* این سیاست ما نه بخاطر اخم و سخنان شما، بلکه به دلیل اعتقاد، اخلاقیات تصمیمات امنیت ملی و فتوای مقام معظم رهبری است.

*{خطاب به آمریکایی ها}: اولین قدم از سوی شما که همان رفع تحریم‌های غلط و ظالمانه علیه ملت ایران است، برداشته نشود، این قفل باز نخواهد شد، در برابر ملت بزرگ ایران، سر تعظیم فرود آورید و در نتیجه شرایط عوض می‌شود چرا که دولت دوازدهم براساس منافع ملی حرکت می‌کند و ما مرد مذاکره بوده و هستیم و تمام جهان به این مهم اذعان دارند.

*{ با اشاره به تداوم مذاکرات دولت جمهوری اسلامی ایران با 5 قدرت دیگر جهانی}: راه ما روشن است که اگر به تعهدات خود برگردند ما هم باز خواهیم گشت و به دنبال حل مسایل و مشکلات از راه معقول هستیم.

* دکترین نظامی ما بر پایه سلاح‌های متعارف است و ما به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نه از نوع هسته‌ای، نه شیمیایی، نه میکروبی و نه دیگر سلاح‌های کشتار جمعی نیستیم، اینکه ما سلاح هسته ای نمی سازیم نه به خاطر حرف شما نیست بلکه به دلیل اعتقاد و امنیت ملی خود و همچنین بر اساس فتوای رهبر انقلاب است.

* اگر راست می گویید و فقط نگرانی شما این است که ما سلاح هسته ای نداشته باشیم، این نگرانی برطرف شده است. پس از اولین قدم را بردارید و بدانید که بدون قدم شما، این قفل باز نخواهد شد و قدم شما آن است که از تحریم ها برگردید. تمام تحریم های ظالمانه، غیرقانونی و اشتباه علیه ملت ایران باید برداشته شود.

* اگر تحریم‌ها را برداشتید و در برابر ملت ایران سر تعظیم فرود آوردید، شرایط به نحوه دیگری خواهد شد، دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع و امنیت ملی تصمیم گیری و اقدام خواهد کرد. ما مرد مذاکره بودیم و همه دنیا هم این را قبول دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها