رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 458436

بازگشت بورس‌های جهان از ریزش‌های سنگین

ساعت24-پس از چندین ریزش سنگین سرانجام شاخص‌های بورسی در جهان سبزپوش شدند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آن که آمریکا و چین سیگنال های مثبتی از کاهش تنش های تجاری مبادله کردند، شاخص های بورسی در معاملات روز سه شنبه به مدارصعودی بازگشتند و روند ریزش‌های متوالی که در چند روز اخیر کاملا محسوس بود متوقف شد. در حال حاضر جنگ تجاری تجارت حدودا ۷۰۰ میلیارد دلاری بین آمریکا و چین را کاملا تحت الشعاع قرار داده است و دو طرف تعرفه بر واردات محصولات یکدیگر را به طرز چشمگیری افزایش داده اند.

در آمریکا شاخص " داو جونز اینداستریال اوریج" با ۱.۱ درصد افزایش مجددا به کانال ۲۵ هزار دلاری بازگشت و در سطح ۲۵ هزار و ۸۹۸.۸۳ واحدی بسته شد. در انگلیس شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن به دلیل تعطیلات بسته بود اما شاخص های بورسی مهم دیگر نظیر " کک ۴۰" پاریس و " دکس ۳۰" فرانکفورت تا ۰.۵ درصد افزایش یافتند.

دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران گروه ۷ مدعی شد که مقامات چینی شبانه با آمریکایی‌ها تماس گرفته و خواهان بازگشت دو طرف به میز مذاکرات برای حل و فصل اختلافات تجاری شده‌اند. از طرف دیگر لیو هه- معاون نخست وزیر چین و سرپرست هیات تجاری این کشور در مذاکرات تجاری با آمریکا گفته است که چین خواهان حل و فصل اختلافات تجاری از طریق مذاکراتی آرام است.

در آسیا نیز شاخص ها با صعود قابل توجهی کار خود را به پایان رساندند تا جایی که شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با ۱.۲ درصد صعود به ۲۰ هزار و ۵۰۹.۳۳ واحد رسید و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۱ درصد افزایش در سطح ۲۵ هزار و ۶۹۲.۵۴ واحدی بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ۱.۸ درصد جهش کرد و خود را به ۲۹۱۴.۷۸ واحد رساند.

در دیگر مناطق، شاخص بورس‌های سنگاپور و "تاپیکس" توکیو بیش از ۱ درصد افزایش یافتند، شاخص بورس سیدنی استرالیا ۰.۳ درصد و شاخص بوس سئول کره جنوبی ۰.۸ درصد بالا رفتند. در نیوزلند، فیلیپین و اندونزی نیز شاخص ها صعودی بودند.

هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با افزایش ۳۴ سنتی به ۵۳.۹۸ دلار و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳۲ سنت افزایش به ۵۹.۰۲ دلار رسیدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها