رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 458487

وزیر اقتصاد مطرح کرد

امکان تبدیل شدن منطقه آزاد ماکو به بزرگ‌ترین مزیت برای کشور

ساعت 24- وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: منطقه آزاد ماکو می تواند به بزرگ‌ترین مزیت برای کشور تبدیل شود.

div>

فرهاد دژپسند در نشست با مسئولان اقتصادی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو می‌تواند سکوی جهش اقتصادی آذربایجان غربی باشد.


وزیر اقتصاد به ظرفیت‌های گمرک بازرگان نیز اشاره کرد و گمرک بازرگان را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گلوگاه زمینی اتصال ایران به اروپا عنوان کرد و افزود: در سایه این مرز زمینی می تواند منطقه آزاد را به یکی از پیشران‌های اقتصاد برون نگر در منطقه تبدیل کرد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده شایسته از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه آزاد ماکو افزود: استفاده از قابلیت‌های منطقه آزاد ماکو به همراه ایجاد فرصت‌های کشاورزی و استفاده از ظرفیت معادن و صنایع تبدیلی کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و معدنی، پیشرفت و رونق اقتصادی را برای منطقه و استان به همراه خواهد داشت.

دژپسند همچنین اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو با دارا بودن 10 درصد مساحت و 6 درصد جمعیت استان، می‌تواند نقطه اتکا و سکوی جهش اقتصادی استان آذربایجان غربی باشد.

وی با تاکید بر مدیریت صحیح گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها گفت: منطقه آزاد ماکو سرشار از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است که می‌توان از این ظرفیت در جهت جذب گردشگران خارجی، تقویت و توسعه روابط با کشورهای همجوار بهره برد.

وزیر اقتصاد افزود: با شناسایی و رفع مشکلات منطقه آزاد ماکو و تدوین یک برنامه مدون، شاهد اثرگذاری مثبت این منطقه بر استان و حتی کل کشور خواهیم بود.

دژپسند تاکید کرد: اگر فعالیت‌های مولد اقتصادی در منطقه آزاد ماکو بدرستی مدیریت شود و توسعه یابد نباید نگران اشتغال جوانان این منطقه بود.

وی به شرایط ویژه حاکم بر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی که کشور با تحریم مواجه است باید با همدلی و مدیریت درست منابع بالاخص در دروازه های مرزی گام های مهمی برای توانمندی اقتصادی و اقتصاد پایدار کشور برداریم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها