رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 459008

وزیر صنعت: ‌در ‌جنگ اقتصادی ‌پیروز میشویم

ساعت 24- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ‌تعطیلی واحدهای صنعتی معنا ندارد، گفت: به هر طریقی باید واحدهای صنعتی سرپا باشند.

style="text-align:justify">رضا رحمانی عصر امروز از شرکت بزرگ کویرتایر بیرجند بازدید و از نزدیک در جریان تولیدات این شرکت قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه تامین لاستیک سنگین کم اهمیت نیست و رفع وابستگی به خارج در اولویت قرار دارد، گفت: یکی از کارهایی که در کشور جدی گرفته شده بحث رفع وابستگی است و این نیز فرمایش مقام معظم رهبری بوده که برخی از موارد بحث توجیه اقتصادی هم نیست بلکه بحث رفع وابستگی مدنظر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صنعت ما ظرفیت خوبی دارد و در خیلی از موارد بیشتر از ظرفیت کشور تولیدات داریم و باید صادرات انجام شود.

رحمانی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران 70 درصد تولید لاستیک سنگین آن به کشورهای خارج وابسته است و سه تا چهار طرح مانند کویرتایر در کشور در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه وقتی واحد صنعتی احداث شود مشتری دارد و هیچ مشکل بازاریابی ندارد ادامه داد: منابع ارزی بانک مرکزی محدود است و اگر محدود هم نباشد ملاحظاتی وجود دارد و برنامه ریزی برای آینده انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در حال حاضر تا جایی که امکان داد جلو می‌رویم و چیزی در کشور به عنوان تعطیلی نداریم و به هر طریقی باید واحدهای صنعتی سرپا باشد.

رحمانی اظهار کرد: مانند دوران دفاع مقدس در این جنگ اقتصادی هم پیروز هستیم و امروز ایران جزو کشورهای نوظهور صنعتی حساب می‌شود.

حجت الاسلام عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نبود اعتبارات و مشکل در ارز حتی خطر تعطیلی دارد، بیان کرد: این هفته باید اعتبارات در اختیار کویرتایر قرار گیرد و کاری انجام شود که به صلاح نظام اسلامی است.

ضرورت تسریع در اجرای طرح توسعه شرکت کویرتایر

مدیرعامل شرکت کویرتایر نیز بر ضرورت تسریع در اجرای طرح توسعه این کارخانه تاکید کرد و گفت: با اجرای این طرح سالانه 10 هزار تن انواع تایرهای تمام سیمی باری و اتوبوسی به ظرفیت این کارخانه افزوده می‌شود.‌

سید محمد حسین زینلی عصر امروز در جریان بازدید رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از خط تولید و طرح توسعه این کارخانه اظهار داشت: در این طرح تایرهای تمام سیمی باری و اتوبوسی تولید خواهد شد.

وی بیان کرد: شرکت کویرتایر در حال حاضر با ظرفیت 27 هزار تن تولید، انواع تایرهای سواری رادیال که معادل 4 میلیون حلقه در سال است، فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت کویرتایر افزود: با اجرای طرح توسعه کوتاه مدت، سالانه حدود 10 هزارتن تولید تایرهای آل استیل باری و اتوبوسی به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

زینلی سرمایه گذاری اجرای طرح توسعه این کارخانه را حدود 22 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: بخشی از ماشین آلات این طرح خریداری و گشایش اعتبار شده است.

‌وی بیان کرد: با توجه به نیاز شدید کشور به تولید تایرهای تمام سیمی باری و اتوبوسی برای ناوگان حمل و نقل کشور وزیر صنایع حمایت کامل دولت را از اجرای این طرح اعلام کردند که امید است مهر ماه سال آینده شاهد راه اندازی و افتتاح این طرح مهم ملی باشیم.

مدیرعامل شرکت کویرتایر خاطرنشان کرد: در حال حاضر اشتغال مستقیم کارخانه کویرتایر حدود یک هزار 450 نفر است که با راه اندازی تولید تایرهای سیمی باری حدود 220 نفر دیگر به اشتغال مستقیم این مجموعه اضافه می‌شود.

وی زیربنای ساختمان‌های فعلی این کارخانه را حدود 90 هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: عملیات ساختمانی برای احداث 20 هزار متر مربع ساختمان‌های جدید طرح توسعه در دست اجرا است و بخشی از آنها احداث شده‌اند.

عملیات اجرایی طرح توسعه مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد آغاز شد

همچنین عصر امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت صنایع کاشی و سرامیک فرزاد بیرجند آغاز شد.

شرکت هادی گستر خاوران عنوان طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم و تولید پارکت و تولید فوم پی وی سی با سرمایه گذاری ثایت 603 هزار میلیون ریال است.

سرمایه در گردش این شرکت نیز 131 هزار میلیون ریال با تعداد اشتغال مستقیم 196 نفر بوده که برای 10 هزار نفر غیرمستقیم در صنایع تبدیلی وابسته اشتغال ایجاد می‌شود.

این شرکت در زمینی به مساحت 70 هزار مترمربع سالانه 60 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر از ضایعات کاغذ و مقوا تولید می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها