رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 459069

کاهش ۲۰ درصدی قیمت برنج ایرانی در راه است

ساعت24 - حسنی گفت: با عرضه برنج نو از هفته های آینده در بازار پیش بینی می‌شود که قیمت برنج ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

برنج.jpg
حسنی گفت: با عرضه برنج نو از هفته های آینده در بازار پیش بینی می‌شود که قیمت برنج ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

قاسمعلی حسنی دبیر کل بنکداران مواد غذایی درباره آخرین تحولات بازار اقلام اساسی اظهار کرد: با عرضه برنج نو از هفته های آینده در بازار پیش بینی می‌شود که قیمت برنج ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه بازار برنج خارجی در رکود و سکوت به سر می‌برد، افزود: با توجه به واردات و عرضه مناسب برنج خارجی جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت در ایام محرم نیست.

حسنی درباره آخرین وضعیت بازار حبوبات گفت: با آغاز فصل برداشت و کاهش تقاضا برای خرید حبوبات، بازار از ثبات نسبی برخوردار است.

دبیر کل بنکداران مواد غذایی ادامه داد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیما به واردات، نرخ چای خارجی ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد در بازار افزایش یافته است که با وجود افزایش غیر منطقی قیمت، سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار باید وارد عمل شود و تکلیف مصرف کنندگان را مشخص کند.
حسنی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه قند و شکر وجود ندارد، بیان کرد: هم اکنون قیمت شکر با نرخ مصوب در تمامی فروشگاه‌ها توزیع می‌شود و در صورت فراوانی شکر در انبارها، محدودیتی در توزیع قند وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه التهاب بازار شکر فروکش کرده است، افزود: با توجه به ذخایر شکر مانده در انبار‌ها و توزیع سهمیه‌ای دیگر خبری از نوسان قیمت محصول در بازار نیست که با استمرار توزیع شکر سهمیه‌ای هیچ گونه افزایش قیمت در بازار محرم متصور نیستیم.
دبیر کل بنکداران مواد غذایی نرخ دولتی هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر را ۴ هزار و هر کیلو شکر فله را ۳ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول در پایان قیمت اقلام اساسی در ایام محرم را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید افراد، رکود و آرامش حاکم بر بازار و فراوانی جنس در انبار‌ها هیچ گونه تنش قیمت در ایام‌محرم را نخواهیم داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها